Drodzy rodzice
W związku z licznymi problemami w połączeniu się z stroną Dziennika elektronicznego, proszę o zapoznanie się z poniższym opisem.
Jeżeli tylko strona dziennika lub szkolna nie otwiera się w państwa komputerze, proszę o pobranie programu hostswitch, i postępowanie według instrukcji.
- Odpalamy program hostswitch. Program do działania potrzebuje Microsoft .NET Framework standardowo instalowany z systemem Windows.
. - Klikamy na przycisk Edit File
.

. - Otwiera się nam okienko z zawartością pliku hosts. Interesują nas wpisy odwołujące się do domeny librus.pl lub zsp6siedlce.pl
.

.
.jpg)
. - Proszę usunąć te wpisy i wybrać z górnego menu Plik -> Zapisz
.

 - Po tej operacji proszę uruchomić ponownie komputer i spróbować zalogować się do dziennika.
 
.
Teraz chwila refleksji skąd to się u mnie wzięło. Prawdopodobnie Państwa pociecha obejrzała poniższy film w serwisie YouTube. (proponuje przyciszyć głośniki :-) )
Konto Rady Rodziców:
Bank Spółdzielczy w Siedlcach
 78 9194 0007 0000 1704 2000 0010
Cele oddziaływania wychowawczo - profilatycznego
- Celem podejmowanych działań wychowawczych i profilaktycznych jest wykształcenie i ugruntowanie w wychowankach właściwych cech osobistych i postaw społecznych, wypływających z ogólnoludzkich wartości i zgodnych z zasadami współżycia społecznego. Do najważniejszych zalicza się:
- życzliwość, uczciwość, szacunek wobec innych (szczególnie osób starszych) oraz wobec samego siebie, a także wrażliwość na potrzeby innych (altruizm) rozumiane jako podstawa zachowań wobec innych osób,
 - odpowiedzialność przejawiająca się w postawach: wiem, co robię; znam cel działania; przewiduję efekty działania; przyjmuję i ponoszę konsekwencje działań,
 - moralność postaw osiąganą poprzez odkrywanie przez uczniów wartości, nabywanie umiejętności uzewnętrzniania ich i postępowania zgodnie z nimi, a także rozpoznawania i odrzucania antywartości, realizowane poprzez wychowanie religijne i światopoglądowe,
 - miłość i szacunek do Ojczyzny, patriotyzm w tradycji i praktyce życia codziennego, troska o dobro społeczne, wolontariat, rozwijanie samorządności i odpowiedzialności za losy kraju, rozumiane jako podstawa życia patriotycznego i społecznego,
 - zrozumienie wartości solidnej i sumiennej pracy jako środka do osiągnięcia wysokiego poziomu wiedzy i umiejętności na miarę własnych możliwości oraz motywacja i odkrywanie sposobu realizacji drogi zawodowej w zgodzie z własnym sumieniem i predyspozycjami,
 - profilaktykę zachowań ryzykownych i nieakceptowanych społecznie poprzez diagnozowanie zagrożeń i wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności, które pomogą im w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami, a w szczególności prezentowanie umiejętności:
- komunikacyjnych: komunikacja werbalna w języku polskim i w językach obcych; umiejętność poszukiwania i analizowania informacji; umiejętność posługiwania się komputerem,
 - interpersonalnych i społecznych: umiejętność współpracy w grupie, w klasie, podejmowanie aktywności i odpowiedzialności za wykonanie zadań; umiejętność ponoszenia konsekwencji; asertywność – wyrażanie opinii, obrona stanowiska, umiejętność rozwiązywania konfliktów,
 - intrapsychicznych (dyspozycji psychologicznych): poczucie własnej wartości, samoświadomość, samodyscyplina, praca nad sobą, motywacja, elastyczność, dawanie sobie rady w sytuacjach trudnych i problemowych,
 
 - troski o zdrowie i sprawność uczniów poprzez diagnozę sytuacji zdrowotnej i promocję zdrowego stylu życia,
 - prorodzinnych przygotowujących i umożliwiających odpowiedzialne pełnienia przyszłych ról małżeńskich i rodzicielskich.
 
 - W podejmowanych działaniach dydaktycznych, wychowawczych i profilaktycznych szczególną troską otacza się uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, uczniów z niepełnosprawnościami, chorobami przewlekłymi, z niepowodzeniami edukacyjnymi oraz uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami. Udzielana pomoc psychologiczno – pedagogiczna polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia.
 
Wizja wychowawcza szkoły
- Będziemy szkołą bezpieczną, świadomą zagrożeń współczesnego świata i aktywnie im przeciwdziałającą, promującą zdrowy styl życia.
 - Będziemy aktywnym uczestnikiem życia społeczności lokalnej.
 - Naszą szkołę samorządnie i demokratycznie będą tworzyć uczniowie, rodzice i nauczyciele zintegrowani wokół wspólnych celów i działań.
 - Tożsamość szkoły będziemy tworzyć w oparciu o kulturę i tradycję narodową, cywilizację europejską oraz ponadczasowe i ogólnoludzkie wartości.
 
Misja szkoły:
Uznajemy, że nasza misja polega na kształceniu w naszych wychowankach:
- motywacji i dociekliwości, jako podstawy do pracy nad sobą, odkrywania osobistych możliwości i deficytów,
 - motywacji, wiedzy i umiejętności niezbędnych do samodzielnego poszukiwania ważnych dla siebie wartości, ich hierarchizacji i dokonywania wyborów w każdej sytuacji,
 - umiejętności określania osobistych potrzeb i interesów oraz ich zaspokajania na zasadzie godzenia dobra własnego z dobrem innych,
 - umiejętności realistycznego określania osobistych celów życiowych, ważnych dla odnalezienia własnego miejsca w świecie,
 - umiejętności brania na siebie odpowiedzialności za siebie i za efekty swojego postępowania wobec innych,
 - szacunku dla dobra wspólnego w społeczności szkoły i w innych społecznościach, w których przyjdzie im funkcjonować,
 - umiejętności niezbędnych do przygotowania się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w demokratycznym państwie, zgodnie z przekazem tradycji kulturowej, modelem chrześcijańskiej rodziny i poczuciem więzi z otoczeniem społecznym,
 - umiejętności intrapsychicznych i interpersonalnych umożliwiających rozpoznawanie i wyrażanie osobistych możliwości, potrzeb, zachowań, i postaw w sytuacjach społecznych oraz do komunikowania się z innymi ludźmi i ich rozumienia,
 - postaw prospołecznych i umiejętności wchodzenia w konstruktywne relacje na terenie szkoły rozumianej jako wspólnota wszystkich pracowników szkoły, uczniów i ich rodziców.
 
Wzorzec Absolwenta
Efektem podejmowanych oddziaływań wychowawczych jest postawa absolwenta, który:
- jest świadomą osobą, kierującą się pragnieniem poszukiwania prawdy i rozwijania własnych możliwości i zdolności w duchu odpowiedzialności za samego siebie i innych,
 - jest patriotą, zna historię i dziedzictwo kulturowe Polski oraz twórczo realizuje wartości patriotyczne w życiu,
 - jest obywatelem świadomym swoich praw i obowiązków, dobrze przygotowanym do pełnienia odkrytej przez siebie roli w społeczeństwie,
 - jest uczestnikiem rynku pracy, potrafiącym kreatywnie wykorzystać zdobytą wiedzę, umiejętności i kwalifikacje do zmieniającej się sytuacji życiowej, zawodowej i społecznej.
 
Struktura realizacji celów wychowawczych i profilaktycznych
Wszyscy członkowie społeczności szkolnej odpowiedzialni są za osiąganie przez szkołę celów wychowawczych.
Rodzice (opiekunowie prawni) uczniów:
- Świadomie uczestniczą w procesie dydaktyczno – wychowawczym szkoły.
 - Regularnie kontaktują się z wychowawcą w sprawach, dotyczących ich dziecka.
 - Możliwie szybko wyjaśniają absencję ich dziecka na zajęciach szkolnych obowiązkowych i nadobowiązkowych.
 - Według potrzeb ich dziecka kontaktują się z nauczycielami przedmiotów i pedagogiem szkolnym.
 - W szczególnie uzasadnionych przypadkach kontaktują się z Dyrekcją szkoły.
 - W miarę swoich możliwości szybko reagują w przypadku zasygnalizowania przez szkołę potrzeby kontaktu.
 - Aktywnie współdziałają z wychowawcą klasy i pedagogiem szkolnym celem niwelowania trudności dydaktycznych i wychowawczych.
 - Uczestniczą w uroczystościach, imprezach i wycieczkach szkolnych oraz w ich organizowaniu.
 - Uczestniczą w wywiadówkach i innych spotkaniach, organizowanych dla rodziców.
 - Angażują się, w miarę swoich możliwości i we współpracy z Dyrektorem szkoły, w działalność gospodarczą szkoły.
 - Rodzice uczestniczą w życiu szkoły poprzez:
- Radę Rodziców,
 - trójki klasowe,
 - kontakty indywidualne ze szkołą.
 
 
Źródło: Program Wychowawczo-Profilaktyczny
.png)





















