
Cele działalności Koła Języka Angielskiego to:
- przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego w części ustnej oraz pisemnej poprzez ćwiczenie umiejętności językowych oraz rozwiązywanie testów,
 - ćwiczenie umiejętności językowych takich jak: czytanie, pisanie, mówienie i słuchanie,
 - przygotowanie uczniów do konkursów oraz poszerzanie wiedzy i umiejętności z języka angielskiego,
 - poszerzenie słownictwa, pogłębianie wiedzy o krajach danego języka (historia, geografia, obyczaje, kultura),
 - ćwiczenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; ćwiczenie poprawnej wymowy i płynnego porozumiewania się w danym języku,
 - ćwiczenie umiejętności pisania (pisma użytkowe takie jak np. CV czy list motywacyjny oraz wypowiedzi pisemne wymagane na egzaminie maturalnym np. list prywatny, ankieta)
 - przygotowanie projektów, wypowiedzi, dialogów, opisów, negocjacji, debat.
 
Zagadnienia opracowywane na zajęciach koła to:
- Czym będziemy się zajmować na zajęciach koła języka angielskiego i dlaczego warto się go uczyć? – cele i zadania zajęć.
 - Test diagnozujący poziom języka w grupie.
 - Język angielski wśród innych języków - skąd się wywodzi, narody posługujące się językiem angielskim.
 - Główne kraje anglojęzyczne(Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Kanada, Nowa Zelandia, Australia), ich położenie geograficzne, języki, mieszkańcy, główne miasta, ośrodki edukacji, rekreacji; miejsca historyczne itp.; sytuacja polityczna, rząd.
 - Gry i zabawy językowe, oglądanie anglojęzycznych filmów ( np. w oryginale ze zrozumieniem, film o Londynie itp.)
 - Przygotowywanie projektów, plakatów, gazetki ściennej, wiadomości o krajach anglojęzycznych.
 - Poznawanie biografii i dorobku sławnych Brytyjczyków i Amerykanów (literatura, nauka, sport, polityka, rozrywka)
 - Ćwiczenia gramatyczne, leksykalne, piosenki, poezja itp.
 - Przygotowanie do matury języka angielskiego w części ustne i pisemnej.
 - Ćwiczenie poprawnej wymowy.
 - Rozwiązywanie testów.
 
Metody nauczania to m.in.:
Problemowa
Komunikacyjna
Metody aktywizujące:
- Dyskusja w parach
 - Dyskusja w grupach
 - Debata
 - Drzewko decyzyjne
 - Gry i zabawy językowe
 
Formy pracy uczniów:
         - Cała grupa
         - Indywidualna
         - W parach
         - W małych grupach
Pomoce dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach:
         - odtwarzacz CD, telewizor,
         - fotografie,
         - słowniki dwujęzyczne,
         - słowniki internetowe,
         - komputer (Internet, edytor tekstów),
         - kserokopie z materiałem dydaktycznym przygotowanym przez nauczyciela
Przygotowania
Występ
Opiekun koła: Agnieszka Kanicka / Monika Kępkowicz 2010/2011
Europejski Dzień Języków Obcych 27.09.2010r.
Więcej zdjęć z tej uroczystości w galerii.
.png)












































































































