Cele działalności Koła Języka Angielskiego to:
- przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego w części ustnej oraz pisemnej poprzez ćwiczenie umiejętności językowych oraz rozwiązywanie testów,
- ćwiczenie umiejętności językowych takich jak: czytanie, pisanie, mówienie i słuchanie,
- przygotowanie uczniów do konkursów oraz poszerzanie wiedzy i umiejętności z języka angielskiego,
- poszerzenie słownictwa, pogłębianie wiedzy o krajach danego języka (historia, geografia, obyczaje, kultura),
- ćwiczenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; ćwiczenie poprawnej wymowy i płynnego porozumiewania się w danym języku,
- ćwiczenie umiejętności pisania (pisma użytkowe takie jak np. CV czy list motywacyjny oraz wypowiedzi pisemne wymagane na egzaminie maturalnym np. list prywatny, ankieta)
- przygotowanie projektów, wypowiedzi, dialogów, opisów, negocjacji, debat.
Zagadnienia opracowywane na zajęciach koła to:
- Czym będziemy się zajmować na zajęciach koła języka angielskiego i dlaczego warto się go uczyć? – cele i zadania zajęć.
- Test diagnozujący poziom języka w grupie.
- Język angielski wśród innych języków - skąd się wywodzi, narody posługujące się językiem angielskim.
- Główne kraje anglojęzyczne(Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Kanada, Nowa Zelandia, Australia), ich położenie geograficzne, języki, mieszkańcy, główne miasta, ośrodki edukacji, rekreacji; miejsca historyczne itp.; sytuacja polityczna, rząd.
- Gry i zabawy językowe, oglądanie anglojęzycznych filmów ( np. w oryginale ze zrozumieniem, film o Londynie itp.)
- Przygotowywanie projektów, plakatów, gazetki ściennej, wiadomości o krajach anglojęzycznych.
- Poznawanie biografii i dorobku sławnych Brytyjczyków i Amerykanów (literatura, nauka, sport, polityka, rozrywka)
- Ćwiczenia gramatyczne, leksykalne, piosenki, poezja itp.
- Przygotowanie do matury języka angielskiego w części ustne i pisemnej.
- Ćwiczenie poprawnej wymowy.
- Rozwiązywanie testów.
Metody nauczania to m.in.:
Problemowa
Komunikacyjna
Metody aktywizujące:
- Dyskusja w parach
- Dyskusja w grupach
- Debata
- Drzewko decyzyjne
- Gry i zabawy językowe
Formy pracy uczniów:
- Cała grupa
- Indywidualna
- W parach
- W małych grupach
Pomoce dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach:
- odtwarzacz CD, telewizor,
- fotografie,
- słowniki dwujęzyczne,
- słowniki internetowe,
- komputer (Internet, edytor tekstów),
- kserokopie z materiałem dydaktycznym przygotowanym przez nauczyciela
Przygotowania
Występ
Opiekun koła: Agnieszka Kanicka / Monika Kępkowicz 2010/2011
Europejski Dzień Języków Obcych 27.09.2010r.
Więcej zdjęć z tej uroczystości w galerii.