
Miasto Siedlce
realizuje projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Priorytet IX -Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
„LEPSZY W ZAWODZIE”
Wartość projektu: 1 865 000 zł
Okres realizacji 01.09.2009r.- 31.08.2011r.
Projekt ma na celu poprawę jakości i efektywności kształcenia szkół prowadzących kształcenie zawodowe służące zwiększeniu szans uczniów do przyszłego zatrudnienia.
W ramach projektu zaplanowano realizację:
- dodatkowych zajęć dydaktyczno – wyrównawczych
 - dodatkowych zajęć (pozalekcyjnych i pozaszkolnych)
 - wyposażenia szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe w nowoczesne materiały dydaktyczne.
 
Projekt obejmie wsparciem :
- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Siedlcach
 - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Siedlcach
 - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Siedlcach
 - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 w Siedlcach
 - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5 w Siedlcach
 - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6 w Siedlcach
 - Centrum Kształcenia Praktycznego w Siedlcach
 
Człowiek- najlepsza inwestycja
CELE PROJEKTU
Projekt ma na celu poprawę jakości i efektywności kształcenia szkół prowadzących kształcenie zawodowe służące zwiększeniu szans uczniów do przyszłego zatrudnienia.
Dlatego w ramach projektu zaplanowano realizację :
- Dodatkowych zajęć dydaktyczno – wyrównawczych ukierunkowanych na zmniejszanie dysproporcji w osiągnięciach uczniów w trakcie procesu kształcenia, zwiększających udział absolwentów szkół w egzaminie potwierdzającym kwalifikacje zawodowe, kształtujących wśród uczniów świadomość potrzeby kształcenia się i osiągania lepszych wyników w obszarze przedmiotów zawodowych, języków obcych, informatyki, matematyki, fizyki, biologii i geografii.
 - Dodatkowych zajęć (pozalekcyjnych i pozaszkolnych) dających dodatkowe umiejętności, rozwijających zainteresowania oraz zwiększających wiedzę w zakresie języków obcych, informatyki, matematyki, nauk przyrodniczych, przedmiotów zawodowych oraz pozyskiwania funduszy unijnych, co pozwoli uzyskać lepsze wyniki w egzaminie potwierdzającym kwalifikacje zawodowe oraz egzaminie maturalnym, a w konsekwencji zwiększy szanse na dostanie się na studia wyższe lub zdobycie lepszej pracy oraz dostarczy na rynek pracy wykwalifikowanych pracowników
 - Wyposażenia szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe w nowoczesne materiały dydaktyczne: książki, słowniki, literaturę fachową, programy i licencje do celów dydaktycznych, zestawy dydaktyczne zapewniające wysoką jakość kształcenia, podnoszące atrakcyjność zajęć, a przez to zainteresowanie uczniów oraz pozwoli na wykształcenie uczniów, których wiedza i kwalifikacje będą w stanie sprostać wymaganiom pracodawców.
 
Rezultaty twarde:
- 4 704 godziny zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
 - 896 uczestników zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
 - 4 592 godziny zajęć pozalekcyjnych
 - 2 632 uczestników zajęć pozalekcyjnych
 - 7 szkół (placówek) prowadzących kształcenie zawodowe wyposażonych w nowoczesne materiały dydaktyczne
 - wzrost o 5% liczby absolwentów szkół ponadgimnazjanych, którzy podjęli kształcenie zawodowe
 - wzrost o 5% liczby absolwentów szkół ponadgimnazjalnych, którzy przystąpili i zdali egzamin
 
Rezultaty twarde mierzone będą za pomocą wskaźników zawartych w dokumentacji własnej projektu, dziennikach zajęć pozalekcyjnych, listach obecności.
Rezultaty miękkie:
- poprawę jakości kształcenia zawodowego w 6 szkołach ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie zawodowe oraz w 1 placówce kształcenia praktycznego
 - wzrost zainteresowania młodzieży kształceniem zawodowym
 - zwiększenie motywacji do uzyskiwania lepszych wyników
 - wzrost poczucia własnej wartości i samooceny uczniów
 - zwiększenie dostępu uczniów do nowoczesnej wiedzy teoretycznej i praktycznej
 - wykorzystywanie zakupionych pomocy dydaktycznych do podnoszenia jakości kształcenia w poszczególnych zawodach oraz pracowniach przedmiotowych
 
Grupy realizujące projekt w ZSP nr 6
zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
| 
 Lp  | 
 Przedmiot  | 
 Prowadzący  | 
 Ilość osób w grupie  | 
 Ilość godzin  | 
| 
 1  | 
 Matematyka  | 
 Wolińska Anna  | 
 9  | 
 1  | 
| 
 2  | 
 Matematyka  | 
 Patkowska Anna  | 
 9  | 
 1  | 
| 
 3  | 
 Matematyka  | 
 Wierzejska Barbara  | 
 9  | 
 1  | 
| 
 4  | 
 Fizyka  | 
 Wiśniewski Krzysztof  | 
 9  | 
 1  | 
| 
 5  | 
 Język rosyjski  | 
 Chomać Alicja  | 
 9  | 
 2  | 
zajęcia pozalekcyjne
| 
 Lp  | 
 Przedmiot  | 
 Prowadzący  | 
 Ilość osób w grupie  | 
 Ilość godzin  | 
| 
 1  | 
 Matematyka  | 
 Maliszewska Katarzyna  | 
 15  | 
 1  | 
| 
 2  | 
 Koło zawodowe  | 
 Próchenko Elżbieta  | 
 15  | 
 2  | 
| 
 3  | 
 Język rosyjski  | 
 Wdowiak Grażyna  | 
 15  | 
 2  | 
Wycieczki
....
"LEPSZY W ZAWODZIE"
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


.
DEKLARACJA UDZIAŁU W PROJEKCIE „LEPSZY W ZAWODZIE”
OŚWIADCZENIE O WYSOKOŚCI DOCHODU 2009r.
.
.
.
....
"LEPSZY W ZAWODZIE"
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,
 Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności íjakoścí szkolnictwa zawodowego.
 Nr projektu POKL. 09.02.00-14-040/08
 Tytuł projektu; „LEPSZY W ZAWODZIE”
Okres realizacji projektu: od 01.09.2009 r. do 31.08.2011 r.
 Wartość projektu: 1 865 000 zł
I .CELE PROJEKTU
 Potrzeba realizacji projektu
 Liczba uczniów szkół zawodowych dla mł. stanowi 40% ogólnej liczby uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W otoczeniu miasta Siedlce znajduje się powiat siedlecki obejmujący 13 gmin. Powiat siedlecki jest rejonem typowo rolniczym i w związku z tym do szkół zawodowych naszego miasta uczęszcza 65% uczniów z terenów wiejskich, dodatkowo o dużym zróżnicowaniu nabytej wiedzy i umiejętności. Dysproporcje w zakresie nabytej wiedzy i umiejętności powstają już na wcześniejszych etapach edukacyjnych, zwłaszcza W zakresie nauczania języków obcych, informatyki i matematyki. Przyczyną tego stanu rzeczy jest fakt, iż uczniowie pochodzący z terenów wiejskich mają mniejsze możliwości dodatkowego korzystania ze sprzętu komputerowego, internetu czy programów edukacyjnych oraz dodatkowo często znajdują się w złej sytuacji materialnej. Należy zaznaczyć, że stopa bezrobocia dla Miasta Siedlce w 2007 roku wyniosła 9,9 %.
 Kolejnym niepokojącym zjawiskiem jest niekorzystna dynamika zdawalności w obszarze wyników egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
 Z dokonanej analizy porównawczej wyników egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w latach 2006/07 oraz 2007/08 szkół dla młodzieży prowadzonych przez Miasto
 Siedlce wynika że, w technikach :
 -ilość absolwentów, którzy przystąpili do części pisemnej i praktycznej egzaminu w porównaniu z rokiem szkolnym 2006/2007 znacznie wzrosła (egzamin pisemny o 36%, egzamin praktyczny o 41%), jednak zdawalność W części pisemnej spadła o 14%, a w praktycznej o 33%, co skutkowało 17% spadkiem liczby uczniów, którzy uzyskali dyplomy.
 Z wymienionej wyżej analizy wynika, że lepiej wygląda sytuacja, w zasadniczych szkołach zawodowych. Jednak ogółem w szkołach zawodowych przy wzroście liczby uczniów przystępujących do egzaminów nastąpił 11% spadek liczby uczniów, którzy uzyskali dyplomy potwierdzające kwalifikacje zawodowe. 
 Projekt ma na celu poprawę jakości i efektywności kształcenia szkół prowadzących kształcenie zawodowe służące zwiększeniu szans uczniów do przyszłego zatrudnienia.
Dlatego W ramach projektu zaplanowano realizację :
- Dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych ukierunkowanych na zmniejszanie dysproporcji w osiągnięciach uczniów w trakcie procesu kształcenia, zwiększających udział absolwentów szkół w egzaminie potwierdzającym kwalifikacje zawodowe, kształtujących wśród uczniów świadomość potrzeby kształcenia się i osiągania lepszych wyników w obszarze przedmiotów zawodowych, języków obcych, informatyki, matematyki, fizyki, biologii i geografii.
 - Dodatkowych zajęć (pozalekcyjnych i pozaszkolnych) dających dodatkowe umiejętności, rozwijających zainteresowania oraz zwiększających wiedzę w zakresie języków obcych, informatyki, matematyki, nauk przyrodniczych, przedmiotów zawodowych oraz pozyskiwania funduszy unijnych, co pozwoli uzyskać lepsze wyniki w egzaminie potwierdzającym kwalifikacje zawodowe oraz egzaminie maturalnym, a w konsekwencji zwiększy szanse na dostanie się na studia wyzsze lub zdobycie lepszej pracy oraz dostarczy na rynek pracy wykwalifikowanych pracowników
 - Wyposażenia szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe w nowoczesne materiały dydaktyczne: książki, słowniki, literaturę fachową, programy i licencje do celów dydaktycznych, zestawy dydaktyczne zapewniające wysoką jakość kształcenia, podnoszące atrakcyjność zajęć, a przez to zainteresowanie uczniów oraz pozwoli na wykształcenie uczniów, których wiedza i kwalifikacje będąw stanie sprostać wymaganiom pracodawców.
 
Projekt wpisuje się w cel drugi NSRO- Poprawa jakości kapitału ludzkiego i zwiększenie spójności społecznej oraz W cel strategiczny PO Kapitał Ludzki - Upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opanej na wiedzy.
 Projekt jest zgodny SZOP POKL 2007-2013 oraz Planem działania na lata 2007-2008 PO KL, ponieważ podejmowane działania zwiększą potencjał szkół, rozpropagują korzyści płynące z vvyboru ścieżki kształcenia zawodowego w kontekście potrzeb rynku pracy oraz wpłyną na podniesienie jakości kształcenia zgodnie z wymogami współczesnej gospodarki.
Projekt wpisuje się również w oraz Strategię Rozwoju Siedlec do roku 2015 cel operacyjny B.8 
 Rozwój kapitału ludzkiego dla potrzeb nowoczesnej gospodarki w ramach dzialania B.8.3
 Dostosowywanie typów szkół, profilów, zawodów i specjalności do prognoz i potrzeb rynku pracy.
Projekt wpisuje się W plany rozwojowe szkół zawodowych.
Projekt jest zgodny z ogólnymi kryteriami horyzontalnymi, ponieważ daje równe szanse nie tylko kobietom i mężczyznom, ale i jednakowy dostęp wszystkich osób do edukacji, informacji i zatrudnienia. Projekt jest zgodny z zasadą zrównoważonego rozwoju.
ll. Grupy docelowe
 Razem w szkołach zawodowych dla młodzieży uczy się 2839 uczniów (30% stanowią dziewczęta), w 38 różnych zawodach.
W ramach projektu wsparciem objęci zostaną uczniowie szkół zawodowych dla młodzieży prowadzonych przez Miasto Siedlce. Projektem objętych zostanie 6 zespołów szkół oraz 1placówka kształcenia pral‹tycznego.
 W ramach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych objęte zostaną następujące grupy docelowe:
 W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 - 72 uczestników
 W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 - 448 uczestników
 W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5 - 322 uczestników
 W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6 - 54 uczestników
 Razem: 896 ucz., W tym 268 dziewcząt
Zajęciami dydaktyczno-wyrównawczymi zostaną objęci uczniowie, którzy mają problemy w nauce i osiągają przez to słabsze wyniki.
W ramach zajęć pozalekcyjnych dla uczniów objęte zostaną następujące grupy docelowe:
 W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr l- 342 uczestników
 W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 - 412 uczestników
 W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 - 90 uczestników
 W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 - 368 uczestników
 W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5 - 570 uczestników
 W Zespole Szkół Ponadginmazjalnych Nr 6 - 250 uczestników
 Centrum Kształcenia Praktycznego- 600 uczestników
 Razem: 2 632 ucz, w tym 790 dziewcząt
Zajęciami pozalekcyjnymi zostaną objęci uczniowie chcący rozwijać swoje umiejętności, zainteresowania i poglębiać swoją wiedzę.
Ill. Działania
-  ZARZADZANIE PROJEKTEM
Projekt będzie realizowany przez zespół, kierowany przez Koordynatora.
W każdej szkole (placówce) w ramach zarządzania projektem na podstawie umów
cywilnoprawnych będą zatrudnieni asystenci koordynatora.
Decyzje kluczowe będą podejmowane przez Koordynatora zatrudnionego W UM Siedlce po konsultacji z asystentami koordynatora zatrudnionymi w jednostkach realizujących projekt i kierownikami jednostek.
Za zarządzanie finansowe odpowiedzialny będzie księgowy w Urzędzie oraz księgowi wjednostkach realizujących projekt zatrudnieni na podstawie umów cywilnoprawnych. Dotyczy to terminowości, przejrzystości finansowania i prawidłowości rozliczeń.
W jednostkach zatrudnieni zostaną specjaliści ds. rozliczeń i sprawozdawczości. - PROMOCJA PROJEKTU
Za promocję projektu odpowiedzialny będzie specjalista ds. promocji. W ramach promocji projektu zostaną przygotowane: ogłoszenia i infom1acje na strony internetowe szkół i Urzędu Miasta. Informacje o realizacji projektu oraz uzyskanym dofinansowaniu zostaną podane w lokalnej prasie i telewizji, zostaną wydrukowane plakaty oraz nalepki samoprzylepne wykorzystywane do oznaczania miejsc realizacji projektu oraz zakupionego na potrzeby projektu sprzętu i wyposażenia.
Dodatkowo specjalista ds. promocji przygotuje a nauczyciele poszczególnych szkół przekażą informację rodzicom i uczniom. W ramach promocji projektu zostaną zakupione długopisy, notatniki i aktówki oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL. Realizacja strategii informacyjno-promocyjnej realizowana będzie również poprzez organizację 2 konferencji: promującej projekt oraz podsumowującej projekt. - REKRUTACJA BENEFICJENTÓW
Rekrutacji zostanie zorganizowana W każdej szkole (placówce) przy zachowaniu jednolitego schematu. Za rekrutację odpowiedzialni są asystenci koordynatora. Na stronie internetowej szkoły, W gablotach szkolnych oraz na spotkaniach z rodzicami zostanie podana informacja o projekcie. Koordynator projektu w uzgodnieniu z asystentami koordynatora przygotuje formularze rekrutacyjne dla uczniów oraz oświadczenia dla rodziców lub opiekunów prawnych wyrażające zgodę na udział uczniów w projekcie. Koordynator projektu w uzgodnieniu z asystentami projektu przygotuje jednolite, ogólne kryteria naboru uwzględniające w szczególności wyniki w nauce i sytuację materialną ucznia oraz przygotuje regulamin uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych i dydakt.-wyrównawczych, określający m.in. sposób wykluczenia z zajęć, w przypadku nieobecności na zajęciach. Rekrutacja zostanie przeprowadzona w oparciu o wymienione wyżej dokumenty. Proces rekrutacji uwzględnia zasadę równych szans, w tym równość płci. Asystenci koordynatora w porozumieniu z kierownikami jednostek sporządzona listy uczestników i przygotują listy rezerwowe. - PRZYGOTOWANIE I REALIZACJA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZYCH
Zajęcia realizowane będą przez 4 szkoły ponadgimnazjalne prowadzące kształcenie zawodowe.
Realizacja zajęć odbywać się będzie W okresie od 01.10.2009r.do 30.06.2010r. oraz od 01.10.2010r. do 30.06.2011r.
Zajęcia w ramach jednego roku szkolnego realizowane będą przez 28 tygodni.
Zaplanowane zostały następujące zajęcia:
W ZSP Nr 3:
- Matematyka- l8 uczniów W 2 gr. po 2 godz.tyg.
- Przygotowanie do egzaminu z przedmiotów zawodowych-18 ucz. W 2 gr po 2 godz. tyg.
W ZSP Nr 4:
- Ekonomika i zarządzanie finną- 18 ucz.w 2 gr. po l godz. tyg.
- Technologia gastronomiczna - 15 ucz. W 2 gr. po 2 godz.tyg.
- Język rosyjski- 54 ucz. W 6 gr. po 2 godz.tyg.
- Język angielski-l8 ucz. W 2 gr. po 2 godz.tyg.
- Informatyka- 36 ucz. W 4 gr. po 2 godz. tyg.
- Matematyka- 36 ucz W 4 gr. po 2 godz. tyg.
- Biologia- 14 ucz W 2 gr. po 2 godz. tyg.
W ZSP Nr 5:
- Przygotowanie do egz. z przedmiotów zawodowych-72 ucz. w 8 gr.po 2 godz.tyg.
- Język rosyj ski-27 ucz. W 3 gr. po 2 godz.tyg.
- Język angielski-27 ucz. W 3 gr. po 2 godz.tyg.
- Język niemiecki-27 ucz. w 3 gr. po 2 godz.tyg.
- Geografia- 8 ucz. w I gr. 2 godz. tyg.
W ZSP Nr 6:
- Matematyka - 27 ucz. w 3 gr. po 1 godz. tyg.
- Fizyka - 9 ucz. w 1 gr. 1 godz. tyg.
- Język rosyjski - 9 ucz. w 1 gr. po 2 godz. tyg.
Zajęcia prowadzone będą przez wykwalifikowaną kadrę, a liczba uczestników w 1 grupie nie powinna przekraczać 9, co jest związane z celowością organizacji zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz prawodawstwem krajowym w tym zakresie.
.
 - PRZYGOTOWANIE l REALIZACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH
Zajęcia realizowane będą przez 6 szkół prowadzących kształcenie zawodowe oraz 1 placówkę kształcenia praktycznego. Realizacja zajęć odbywać się będzie w okresie pracy szkół (01.10.2009r.-30.06.2010r oraz 01.10.2010 do 30.06.2011r.) Zajęcia w ramach jednego roku szkolnego realizowane będą przez 28 tygodni.
Zaplanowane zostały następujące zajęcia:
W ZSP Nr 1:
- Koło elektryczno-elektroniczne-IS ucz. l gr.2 godz.tyg.
- Koło fotograficzne -l 5 ucz. l gr, 2 godz. tyg.
- Kurs SEP- Eksploatacja urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu elektrycznym do 1 kV - 81 ucz. w 4 gr.
- wycieczka zawodoznawcza na Targi Elektro-Expo,do instytutu Elektrotechniki oraz Trakcji Polskiej PKRE w W-wie dla 45 ucz.
W ZSP Nr 2:
- Koło ekonomiczne-30 ucz. w 2 gr.po I godz.tyg.
- Kurs obsługi programu CDN Optima w zakresie gospodarki handlowej i magazynowej- 31 ucz. w 3 gr po 40 godz.
- Kurs obsługi kasy fiskalnej-30 ucz. w 6 gr. po 8 godz.
- Wycieczki zawodoznawcze do Małaszewicz dla 35 ucz. kształcących się w zawodzie Technik Logistyk.
- Wycieczki zawodoznawcze do wielkopowierzchniowego centrum handlowego w Warszawie, dla 35 ucz. kształ. się w zawodzie Technik Handlowiec.
- Wycieczki zawodoznawcza do instytucji finans. w W-wie połączona z teatrem, dla 45 ucz. kształ. się w zawodzie Technik Ekonomista.
W ZSP Nr 4:
- Kwiaciarstwo - 20 ucz.,1 gr po 1 godz. tyg., w ramach zajęć 4 wycieczki zawodoznawcze m.in. do gospodarstwa rolnego oraz ogrodu botanicznego
- Język angielski - 30 ucz. w 2 gr.po 1 godz.tyg.
- Język niemiecki - 30 ucz w 2 gr. po 1 godz tyg.
- Pozyskiwanie środków na rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich - 24 ucz w 4 gr. po 1 godz. co 2 tyg.
W ZSP Nr 5 :
- Koło budowlane - 90 ucz. w 6 gr.po 2 godz. tyg.
- Język angielski- 45 ucz. w 3 gr.po 2 godz. tyg.
- Język niemiecki- 45 ucz. w 3 gr.po 2 godz. tyg.
- Przedsiębiorczość- 45 ucz. w 3 gr. po 2 godz. tyg
- Nauki przyrodnicze- 15 ucz. w 1 gr. 2 godz. tyg.
W ZSP Nr 6:
- Matematyka - 15 ucz. 1 gr. 1 godz. tyg.
- Język rosyjski - 15 ucz. 1 gr. 2 godz. tyg.
- Koło zawodowe - 15 ucz. 1 gr. 2 godz. tyg.
- Kurs maszyn robót ziemnych i drogowych - 20 ucz. 40 godz. przez 4 tyg.
- 3 wycieczki zawodoznawcze dla 90 uczniów,
- 3 wycieczki przedmiotowe - wyjazdy na pokazy z fizyki do Lublina dla 90 uczniów
CKP:
- Informatyka-60 ucz. w 4 gr. po I godz. tyg.
- Kursy przygotowujące do egzaminu zawodowego- 60 ucz. w 4 gr. po 20 godz.
- 6 wycieczek zawodoznawczych do zakładów produkcyjnych dla 180 ucz. - WYPOSAŻENIE SZKÓŁ l PLACÓWEK PROWADZĄCYCH KSZTAŁCENIE
ZAWODOWE W NOWOCZESNE MATERIAŁY DYDAKTYCZNE
W ramach projektu 6 zespołów szkół oraz CKP zostaną wyposażone w materiały dydaktyczne: podręczniki, ćwiczenia, słowniki, normy, poradniki, programy multimedialne, zestawy dydaktyczne, zestawy doświadczalne, zestawy edukacyjne, plansze dydaktyczne i tematyczne, testy, filmy edukacyjne, modele dydaktyczne, mapy.
Do celów dydaktycznych szkoły zostaną wyposażone w specjalistyczne oprogramowanie: Pakiet geometrii Cabri ll Plus i Cabri 3 Dv2, Auto Cad, Mega Cad, Adobe Photoshop, Plant Are, Konstruktor, Norma do kosztorysowania, Borland Delphi. Bistyp i Corel X3.
.
Działania przyniosą edukacyjną wartość dodaną poprzez przyrost wiedzy i umiejętności uczniów. 
IV REZULTATY
 Rezultaty twarde:
 - 4 704 godziny zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
 - 896 uczestników zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
 - 4 592 godziny zajęć pozalekcyjnych
 - 2 632 uczestników zajęć pozalekcyjnych
 - 7 szkół (placówek) prowadzących kształcenie zawodowe wyposażonych w nowoczesne materiały dydaktyczne
 - wzrost o 5% liczby absolwentów szkół ponadgimnazjalnych, którzy podjęli kształcenie zawodowe
 - wzrost o 5% liczby absolwentów szkół ponadgimnazjalnych, którzy przystąpili i zdali egzamin
 Rezultaty twarde mierzone będą za pomocą wskaźników zawartych w dokumentacji własnej projektu, dziennikach zajęć pozalekcyjnych, listach obecności.
 Rezultaty miękkie:
 - poprawę jakości kształcenia zawodowego w 6 szkołach ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie zawodowe oraz w l placówce kształcenia praktycznego
 - wzrost zainteresowania młodzieży kształceniem zawodowym
 - zwiększenie motywacji do uzyskiwania lepszych wyników
 - wzrost poczucia własnej wartości i samooceny uczniów
 - zwiększenie dostępu uczniów do nowoczesnej wiedzy teoretycznej i praktycznej
 - wykorzystywanie zakupionych pomocy dydaktycznych do podnoszenia jakości kształcenia w poszczególnych zawodach oraz pracowniach przedmiotowych
Za monitorowanie rezultatów odpowiedzialny będą koordynator projektu i asystenci
 koordynatora.
Monitoring rezultatów będzie prowadzony poprzez:
- okresowe badanie zgodności realizacji treści zajęć z planami zajęć
 - okresowe sprawdzanie frekwencji podczas zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
 - systematyczną, okresową kontrolę dzienników zajęć
 - badania ankietowe uczestników zajęć dotyczące atrakcyjności zajęć, poziomu zajęć, nabytej wiedzy, oceny uzyskanych korzyści
 - okresowe badania postępów ucznia poprzez testy na początek i koniec cyklu zajęć
 - okresowe sprawozdania z realizacji działań projektu
 
Ryzyko projektu:
 - niski poziom uświadomienia beneficjentów z potencjalnych korzyści płynących z uczestnictwa w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych
 - niewystarczająca liczba uczestników z powodu braku zainteresowania ofertą zajęć i rezygnacja uczestników z powodu niespełnienia ich oczekiwań
Sposoby minimalizacji ryzyka:
 - upowszechnianie informacji o korzyściach płynących z uczestnictwa w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych
 - uatrakcyjnienie zajęć poprzez wycieczki, dostęp do Internetu w godzinach zajęć, korzystanie z nowoczesnych materiałów dydaktycznych i oprogramowania
Rezultaty będą miały charakter trwały i przyczynią się do realizacji celów projektu, ponieważ nastąpi poprawa jakości i efektywności kształcenia szkół prowadzących kształcenie zawodowe oraz zwiększą się szanse uczniów do przyszłego zatrudnienia.
....
"LEPSZY W ZAWODZIE"
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

realizowanego przez Miasto Siedlce w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,
Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

§ 1
Definicje
- Projekt – projekt „LEPSZY W ZAWODZIE”, który jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
 - Beneficjent – Miasto Siedlce, Skwer Niepodległości 2
 - Podmioty realizujące projekt wraz z beneficjentem:
• Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. Stanisława Staszica
ul. Konarskiego 11, 08-110 Siedlce
• Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. Mikołaja Kopernika
ul. O. Lange 8, 08-110 Siedlce
• Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 im. Stanisława Staszica
ul. ks. Jerzego Popiełuszki 8, 08-110 Siedlce
• Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 im. Kazimierza Wielkiego
ul. Bema 4, 08-110 Siedlce
• Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5 im. gen. Wł. Sikorskiego
ul. Brzeska 95, 08-110 Siedlce
• Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6 im. gen Józefa Bema
ul. Szopena 10, 08-110 Siedlce
• Centrum Kształcenia Praktycznego
ul. Konarskiego 9, 08-110 Siedlce - Instytucja Wdrażająca (Instytucja Pośrednicząca II stopnia) – Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych ul. Jagiellońska 74, 03-301 Warszawa.
 - Beneficjenci Ostateczni – uczniowie szkół zawodowych dla młodzieży oraz placówki kształcenia praktycznego prowadzonych przez Miasto Siedlce, którzy spełniają kryteria określone w § 3 niniejszego regulaminu i w wyniku przeprowadzonej rekrutacji zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie.
 - Komisja Rekrutacyjna – komisja powołana przez Koordynatora Projektu w celu przeprowadzenia rekrutacji Beneficjentów Ostatecznych. W skład Komisji wchodzą: asystenci koordynatora oraz dwóch nauczycieli prowadzących zajęcia dodatkowe w danej szkole uczestniczącej w Projekcie.
 
§ 2
Informacje ogólne
- Regulamin określa proces rekrutacji uczestników do projektu „LEPSZY W ZAWODZIE”, realizowanego przez Miasto Siedlce w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
 - Projekt skierowany jest do uczniów 6 szkół zawodowych w Zespołach Szkół Ponadgimnazjalnych oraz 1 placówki kształcenia praktycznego prowadzonych przez Miasto Siedlce, a okres jego realizacji trwa od 01.09.2009 r. do 31.08.2011 r.
 - Zajęcia realizowane będą przez szkoły biorące udział w projekcie.
 - Celem ogólnym projektu jest poprawa jakości i efektywności kształcenia szkół prowadzących kształcenie zawodowe służące zwiększeniu szans uczniów do przyszłego zatrudnienia.
 
§ 3
- Uczestnikiem projektu może być uczeń szkoły zawodowej w zespole szkół i centrum kształcenia praktycznego biorącego udział w projekcie, który złoży deklarację uczestnictwa wraz z wymaganymi załącznikami i zostanie zakwalifikowany do udziału w projekcie przez Komisję Rekrutacyjną.
 - Beneficjenci Ostateczni projektu zostaną wybrani spośród uczniów szkół zawodowych i placówki kształcenia praktycznego uczestniczących w projekcie, na podstawie złożonych deklaracji.
 - Przy wyborze uczestników programu Komisja rekrutacyjna kierować się będzie następującymi preferencjami:
.
a) do uczestnictwa w zajęciach wyrównawczych pierwszeństwo mają uczniowie posiadający opinię lub orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej, mający słabe wyniki w nauce, a następnym kryterium jest poziom dochodów na jednego członka rodziny. Przy tworzeniu listy rankingowej w pierwszej kolejności uwzględnia się uczniów z orzeczeniami i opiniami, a następnie, po wyczerpaniu wszystkich uczniów posiadających orzeczenie lub opinię z PPP wpisani są uczniowie według słabych wyników w nauce, następnie według dochodu na jednego członka rodziny, przy czym rozpoczyna się od ucznia z najniższym dochodem, a następnie wpisani są w kolejności według rosnących dochodów, aż do zapełnienia listy rankingowej w liczbie przewidzianej dla danej szkoły. Uczniowie, którzy nie zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie z powodu braku miejsc, zostają umieszczeni na liście rezerwowej. W razie skreślenia uczestnika z listy, na jego miejsce zostaje zakwalifikowany kolejny uczeń z listy rezerwowej. Poziom dochodów określany jest na podstawie oświadczenia rodziców wnioskodawcy.
.
b) do uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych pierwszeństwo mają uczniowie posiadający opinię lub orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej, następnie uczniowie, którzy uzyskali na koniec poprzedniego roku szkolnego wysoką średnią ocen, następnym kryterium jest poziom dochodów na jednego członka rodziny. Kolejność na liście rankingowej określa się w pierwszej kolejności uwzględniając uczniów z orzeczeniami i opiniami, a następnie, po wyczerpaniu wszystkich uczniów posiadających orzeczenie lub opinię z PPP na podstawie średnich ocen uzyskanych przez kandydatów, przy czym na pierwszym miejscu na liście zapisuje się ucznia o najwyższej średniej, a następnie w kolejności malejących średnich, następnie według dochodu na jednego członka rodziny, przy czym rozpoczyna się od ucznia z najniższym dochodem, a następnie wpisani są w kolejności według rosnących dochodów, aż do wyczerpania liczby miejsc przewidzianych dla danej szkoły. Uczniowie, którzy nie zostali zakwalifikowani do udziału w Projekcie, z braku miejsc, zostają umieszczeni na liście rezerwowej. Średnią ocen określa uczeń w formie oświadczenia przy składaniu karty zgłoszenia, a weryfikuje wychowawca klasy, potwierdzając to na karcie zgłoszenia swoim podpisem.
.
c) w przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej uczniów takich samych wskaźników kryterium dochodowego lub wyników w nauce, o kolejności na liście rozstrzyga kolejność złożenia wniosku.
.
d) przy rekrutacji zachowana będzie zasada równych szans kobiet i mężczyzn, gdyż w zajęciach będą mogli uczestniczyć zarówno chłopcy i dziewczyny uczący się w danej szkole biorącej udział w projekcie, przy czym w zajęciach uznawanych jako typowo chłopięce w pierwszej kolejności będą przyjmowane dziewczęta i odwrotnie. 
§ 4
Proces rekrutacji
- Rekrutacja do projektu przeprowadzona będzie do 5 października w roku szkolnym
2010/2011. - Uczniowe ubiegający się o uczestnictwo w projekcie składają karty zgłoszeniowe
wraz z wymaganymi załącznikami, do asystentów koordynatora w danej szkole uczestniczącej w projekcie, w terminie do 5 października 2010 roku.
Zgłoszenia niekompletne nie są rozpatrywane. - Komisja rekrutacyjna, najpóźniej w terminie do 15 października 2010 roku  podejmuje decyzje o zakwalifikowaniu do projektu uczniów spełniających wymogi formalne, z uwzględnieniem kryteriów preferencyjnych oraz kolejności zgłoszeń.
Komisja ustala listy zakwalifikowanych do projektu oraz listy osób rezerwowych. Następnie komisja, za pośrednictwem asystentów koordynatora powiadamia uczniów o zakwalifikowaniu do uczestnictwa w projekcie. - Uczeń zakwalifikowany do udziału w projekcie, najpóźniej w dniu rozpoczęcia pierwszych zajęć wypełnia Deklarację uczestnictwa w projekcie.
 - Uczeń zakwalifikowany do uczestnictwa w projekcie może zostać skreślony z listy uczestników w przypadku:
.
a) samodzielnej rezygnacji uczestnika, która jest możliwa tylko w uzasadnionych i wynikających z przyczyn natury zdrowotnej lub działania siły wyższej i nie może być znana przez uczestnika w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie (jest to konieczne poparciem stosownymi dokumentami),
.
b) na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia lub wniosek kierownika szkolnego uzasadniony rażącym naruszeniem zasad uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych,
.
c) rezygnacji z nauki w szkole biorącej udział w projekcie,
.
d) w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia co najmniej 20% zajęć.
. - Skreślenia z listy uczestników projektu dokonuje koordynator projektu w danej szkole biorącej udział w projekcie, wskazując równocześnie pierwszą w kolejności osobę z listy rezerwowej, zakwalifikowaną do zastąpienia osoby skreślonej z listy.
 - W razie nie wyrażenia zgody na udział w projekcie osoby wskazanej z listy rezerwowej, proponuje się następną w kolejności, aż do skutku.
 - W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie przed rozpoczęciem zajęć dodatkowych któregoś z zakwalifikowanych Uczestników Projektu na jego miejsce zostanie zaproszona osoba z listy rezerwowej.
 - Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem w każdej jednostce oświatowej biorącej udział w Projekcie dokumentu pod nazwą Protokół Komisji Rekrutacyjnej.
 - Informacja o zakwalifikowaniu się kandydatów do udziału w zajęciach dodatkowych w postaci listy osób zakwalifikowanych oraz lista rezerwowa zostaną ogłoszone w jednostkach oświatowych biorących udział w Projekcie. Lista zawierać będzie imię,nazwisko i miejsce zamieszkania.
 
§ 5
Postanowienia końcowe
- Regulamin rekrutacji wchodzi w życie z dniem 17 września 2010 r. i obowiązuje w roku szkolnym 2010/2011.
 - Wszelkie sprawy związane z interpretacją regulaminu rozstrzygane są przez asystentów koordynata w szkołach biorących udział w projekcie.
 - Regulamin rekrutacji dostępny jest na stronie www.siedlce.pl; u asystentów koordynatora w szkołach uczestniczących w projekcie oraz na stronach internetowych szkół uczestniczących w projekcie.
 
....
"LEPSZY W ZAWODZIE"
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


Od dnia 1 czerwca Miasto Siedlce realizuje projekt partnerski
 dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
 Priorytet IX -Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
 Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
,,Rozwój szkolnictwa zawodowego w Siedlcach
 w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy”
Wartość projektu- 598 000 zł, kwota dofinansowania – 521 000,00 zł.
 Przewidywany okres realizacji 01.06.2009r. do 31.03.2011r.
Partnerzy projektu:
 Stowarzyszenie Rozwoju Społeczno-Gospodarczego „Wiedza”
 w Warszawie
 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
Celem ogólnym projektu jest diagnozowanie potrzeb edukacyjnych w obszarze szkolnictwa zawodowego zgodnie z potrzebami lokalnego i regionalnego rynku pracy
 i dostarczenie wiedzy instytucjom szkolnictwa zawodowego
 oraz młodzieży wybierającej zawód na temat bieżącej sytuacji i przewidywanych zmian w zakresie wielkości i struktury miejsc pracy na rynku oraz oczekiwań pracodawców wobec przyszłych pracowników.
 Wiedza ta ma służyć przystosowaniu planów rozwojowych szkolnictwa zawodowego do potrzeb pracodawców.
 Człowiek – najlepsza inwestycja

„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Siedlcach w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy”
 Priorytet IX PO KL
 Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
Celem ogólnym projektu jest diagnozowanie potrzeb edukacyjnych w obszarze szkolnictwa zawodowego zgodnie z potrzebami lokalnego i regionalnego rynku pracy
 i dostarczenie wiedzy instytucjom szkolnictwa zawodowego oraz młodzieży wybierającej zawód na temat bieżącej sytuacji i przewidywanych zmian w zakresie wielkości i struktury miejsc pracy na rynku oraz oczekiwań pracodawców wobec przyszłych pracowników. Wiedza ta ma służyć przystosowaniu planów rozwojowych szkolnictwa zawodowego do potrzeb pracodawców.
W ramach projektu uruchomione zostało Obserwatorium, które służy do:
- monitorowania zmian na siedleckim rynku pracy i rynku kształcenia zawodowego (zawody deficytowe i nadwyżkowe, podaż miejsc pracy, popyt na pracę)
 - w oparciu o zestaw bieżących informacji pozyskiwanych z rynku pracy i rynku kształcenia zawodowego przeprowadzana będzie diagnoza zagadnienia.
 - w ramach obserwatorium rynku pracy uruchomiony został portal internetowy www.spib.pl., który służy do prezentacji wyników prowadzonego monitoringu
i do kontaktów z młodzieżą oraz pracodawcami. 
Projekt zakłada przeprowadzenie badań o charakterze ilościowym i jakościowym
- Badaniami o charakterze ilościowym objęci zostaną uczniowie dokonujący wyboru ścieżki edukacyjnej (150 uczniów gimnazjum) i uczniowie szkół zawodowych miasta Siedlce (150).
 - Celem badań o charakterze ilościowym będzie poznanie motywacji wyboru kształcenia zawodowego przez gimnazjalistów oraz aspiracji i planów zawodowych uczniów szkół zawodowych.
 - Badaniami o charakterze ilościowym zostaną objęci również pracodawcy. Projekt zakłada objęcie badaniami 150 pracodawców
 - Przeprowadzenie badania o charakterze jakościowym wśród przedstawicieli instytucji związanych ze szkolnictwem zawodowym oraz współpracujących
ze szkołami. - Badanie o charakterze jakościowym w formie „focus group” (2 grupy po 12 osób) ma na celu ocenę mechanizmów tworzenia planów rozwojowych szkół oraz konstruowania oferty edukacyjnej, wychodzącej naprzeciw potrzebom rynku.
 - Badania zakończą raporty.
 
Realizacja projektu umożliwi:
- lepsze dostosowanie oferty edukacyjnej i szkoleniowej do potrzeb gospodarki,
 - lepsze planowanie ścieżki edukacyjnej młodzieży,
 - pogłębione rozpoznanie oczekiwań pracodawców,
 - zwiększenie efektywności usług rynku pracy.
 
Budowanie systemu współpracy pomiędzy wszystkimi podmiotami zaangażowanymi
 w procesy edukacyjne i zatrudnienie, a przede wszystkim szkołami, placówkami edukacyjnymi, publicznymi służbami zatrudnienia oraz pracodawcami jest gwarantem powodzenia projektu i realizacji zakładanych celów.
Zapraszamy do współpracy
 Miasto Siedlce , Instytut Badań Rynku Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
 Stowarzyszenie Rozwoju Społeczno - Gospodarczego „Wiedza”

.png)







.jpg)
.jpg)














