Miasto Siedlce

realizuje projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

 Priorytet IX -Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach

 Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego

„LEPSZY W ZAWODZIE”

Wartość projektu: 1 865 000 zł

Okres realizacji 01.09.2009r.- 31.08.2011r.

 

Projekt ma na celu poprawę jakości i efektywności kształcenia szkół prowadzących kształcenie zawodowe służące zwiększeniu szans uczniów do przyszłego zatrudnienia.

 

   W ramach projektu zaplanowano realizację:

  • dodatkowych zajęć dydaktyczno – wyrównawczych
  • dodatkowych  zajęć (pozalekcyjnych i pozaszkolnych)
  • wyposażenia szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe w  nowoczesne materiały dydaktyczne.

 

Projekt obejmie wsparciem :

  • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Siedlcach
  • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Siedlcach
  • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Siedlcach
  • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 w Siedlcach
  • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5 w Siedlcach
  • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6 w Siedlcach
  • Centrum Kształcenia Praktycznego w Siedlcach

                                             

Człowiek- najlepsza inwestycja

 

CELE PROJEKTU

  Projekt ma na celu poprawę jakości i efektywności kształcenia szkół prowadzących kształcenie zawodowe służące zwiększeniu szans uczniów  do przyszłego zatrudnienia.

 

Dlatego w ramach projektu zaplanowano realizację :

  1. Dodatkowych zajęć dydaktyczno – wyrównawczych ukierunkowanych na zmniejszanie dysproporcji w osiągnięciach uczniów w trakcie procesu kształcenia, zwiększających udział absolwentów szkół w egzaminie potwierdzającym kwalifikacje zawodowe, kształtujących wśród uczniów świadomość potrzeby kształcenia się i osiągania lepszych wyników w obszarze przedmiotów zawodowych, języków obcych, informatyki, matematyki, fizyki, biologii  i geografii. 
  2.  Dodatkowych  zajęć (pozalekcyjnych i pozaszkolnych) dających dodatkowe umiejętności, rozwijających zainteresowania oraz zwiększających wiedzę w zakresie języków obcych, informatyki, matematyki, nauk przyrodniczych, przedmiotów zawodowych oraz pozyskiwania funduszy unijnych, co pozwoli uzyskać lepsze wyniki w egzaminie potwierdzającym kwalifikacje zawodowe oraz egzaminie maturalnym, a w konsekwencji zwiększy szanse na dostanie się na studia wyższe lub zdobycie lepszej pracy oraz dostarczy na rynek pracy wykwalifikowanych pracowników
  3. Wyposażenia szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe w nowoczesne materiały dydaktyczne: książki, słowniki, literaturę fachową, programy i licencje do celów dydaktycznych, zestawy dydaktyczne zapewniające wysoką jakość kształcenia, podnoszące atrakcyjność zajęć, a przez to zainteresowanie uczniów oraz pozwoli na wykształcenie uczniów,  których wiedza i kwalifikacje będą w stanie sprostać wymaganiom pracodawców.

  Rezultaty twarde:

  • 4 704 godziny zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
  • 896 uczestników zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
  • 4 592 godziny zajęć pozalekcyjnych
  • 2 632 uczestników zajęć pozalekcyjnych
  • 7 szkół (placówek) prowadzących kształcenie zawodowe wyposażonych w nowoczesne materiały dydaktyczne
  • wzrost o 5% liczby absolwentów szkół ponadgimnazjanych, którzy podjęli kształcenie zawodowe
  • wzrost o 5%  liczby absolwentów szkół ponadgimnazjalnych, którzy przystąpili i zdali egzamin

Rezultaty twarde mierzone będą za pomocą wskaźników zawartych w dokumentacji własnej projektu, dziennikach zajęć pozalekcyjnych, listach obecności.

Rezultaty miękkie:

  • poprawę jakości kształcenia zawodowego w 6 szkołach ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie zawodowe oraz w 1 placówce kształcenia praktycznego
  • wzrost zainteresowania młodzieży kształceniem zawodowym
  • zwiększenie motywacji do uzyskiwania lepszych wyników
  • wzrost poczucia własnej wartości i samooceny uczniów
  • zwiększenie dostępu uczniów do nowoczesnej wiedzy teoretycznej i praktycznej
  • wykorzystywanie zakupionych pomocy dydaktycznych do podnoszenia jakości kształcenia w poszczególnych zawodach oraz pracowniach przedmiotowych

 

  Grupy realizujące projekt w ZSP nr 6

zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

Lp

Przedmiot

Prowadzący

Ilość osób w grupie

Ilość godzin

1

Matematyka

Wolińska Anna

9

1

2

Matematyka

Patkowska Anna

9

1

3

Matematyka

Wierzejska Barbara

9

1

4

Fizyka    

Wiśniewski Krzysztof

9

1

5

Język rosyjski

Chomać Alicja

9

2

 

zajęcia pozalekcyjne 

Lp

Przedmiot

Prowadzący

Ilość osób w grupie

Ilość godzin

1

Matematyka

Maliszewska Katarzyna

15

1

2

Koło zawodowe

Próchenko Elżbieta

15

2

3

Język rosyjski

Wdowiak Grażyna

15

2

Wycieczki

....

"LEPSZY W ZAWODZIE"


Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

.

DEKLARACJA UDZIAŁU W PROJEKCIE „LEPSZY W ZAWODZIE”

OŚWIADCZENIE O WYSOKOŚCI DOCHODU 2009r.

KARTA ZGŁOSZENIA

KWESTIONARIUSZ OSOBOWY

.

.

.

....

"LEPSZY W ZAWODZIE"


Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,
Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności íjakoścí szkolnictwa zawodowego.
Nr projektu POKL. 09.02.00-14-040/08
Tytuł projektu; „LEPSZY W ZAWODZIE”

Okres realizacji projektu: od 01.09.2009 r. do 31.08.2011 r.
Wartość projektu: 1 865 000 zł

I .CELE PROJEKTU
Potrzeba realizacji projektu
Liczba uczniów szkół zawodowych dla mł. stanowi 40% ogólnej liczby uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W otoczeniu miasta Siedlce znajduje się powiat siedlecki obejmujący 13 gmin. Powiat siedlecki jest rejonem typowo rolniczym i w związku z tym do szkół zawodowych naszego miasta uczęszcza 65% uczniów z terenów wiejskich, dodatkowo o dużym zróżnicowaniu nabytej wiedzy i umiejętności. Dysproporcje w zakresie nabytej wiedzy i umiejętności powstają już na wcześniejszych etapach edukacyjnych, zwłaszcza W zakresie nauczania języków obcych, informatyki i matematyki. Przyczyną tego stanu rzeczy jest fakt, iż uczniowie pochodzący z terenów wiejskich mają mniejsze możliwości dodatkowego korzystania ze sprzętu komputerowego, internetu czy programów edukacyjnych oraz dodatkowo często znajdują się w złej sytuacji materialnej. Należy zaznaczyć, że stopa bezrobocia dla Miasta Siedlce w 2007 roku wyniosła 9,9 %.
Kolejnym niepokojącym zjawiskiem jest niekorzystna dynamika zdawalności w obszarze wyników egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Z dokonanej analizy porównawczej wyników egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w latach 2006/07 oraz 2007/08 szkół dla młodzieży prowadzonych przez Miasto
Siedlce wynika że, w technikach :
-ilość absolwentów, którzy przystąpili do części pisemnej i praktycznej egzaminu w porównaniu z rokiem szkolnym 2006/2007 znacznie wzrosła (egzamin pisemny o 36%, egzamin praktyczny o 41%), jednak zdawalność W części pisemnej spadła o 14%, a w praktycznej o 33%, co skutkowało 17% spadkiem liczby uczniów, którzy uzyskali dyplomy.
Z wymienionej wyżej analizy wynika, że lepiej wygląda sytuacja, w zasadniczych szkołach zawodowych. Jednak ogółem w szkołach zawodowych przy wzroście liczby uczniów przystępujących do egzaminów nastąpił 11% spadek liczby uczniów, którzy uzyskali dyplomy potwierdzające kwalifikacje zawodowe.
Projekt ma na celu poprawę jakości i efektywności kształcenia szkół prowadzących kształcenie zawodowe służące zwiększeniu szans uczniów do przyszłego zatrudnienia.

Dlatego W ramach projektu zaplanowano realizację :

  1. Dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych ukierunkowanych na zmniejszanie dysproporcji w osiągnięciach uczniów w trakcie procesu kształcenia, zwiększających udział absolwentów szkół w egzaminie potwierdzającym kwalifikacje zawodowe, kształtujących wśród uczniów świadomość potrzeby kształcenia się i osiągania lepszych wyników w obszarze przedmiotów zawodowych, języków obcych, informatyki, matematyki, fizyki, biologii i geografii.
  2. Dodatkowych zajęć (pozalekcyjnych i pozaszkolnych) dających dodatkowe umiejętności, rozwijających zainteresowania oraz zwiększających wiedzę w zakresie języków obcych, informatyki, matematyki, nauk przyrodniczych, przedmiotów zawodowych oraz pozyskiwania funduszy unijnych, co pozwoli uzyskać lepsze wyniki w egzaminie potwierdzającym kwalifikacje zawodowe oraz egzaminie maturalnym, a w konsekwencji zwiększy szanse na dostanie się na studia wyzsze lub zdobycie lepszej pracy oraz dostarczy na rynek pracy wykwalifikowanych pracowników
  3. Wyposażenia szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe w nowoczesne materiały dydaktyczne: książki, słowniki, literaturę fachową, programy i licencje do celów dydaktycznych, zestawy dydaktyczne zapewniające wysoką jakość kształcenia, podnoszące atrakcyjność zajęć, a przez to zainteresowanie uczniów oraz pozwoli na wykształcenie uczniów, których wiedza i kwalifikacje będąw stanie sprostać wymaganiom pracodawców.

Projekt wpisuje się w cel drugi NSRO- Poprawa jakości kapitału ludzkiego i zwiększenie spójności społecznej oraz W cel strategiczny PO Kapitał Ludzki - Upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opanej na wiedzy.
Projekt jest zgodny SZOP POKL 2007-2013 oraz Planem działania na lata 2007-2008 PO KL, ponieważ podejmowane działania zwiększą potencjał szkół, rozpropagują korzyści płynące z vvyboru ścieżki kształcenia zawodowego w kontekście potrzeb rynku pracy oraz wpłyną na podniesienie jakości kształcenia zgodnie z wymogami współczesnej gospodarki.

Projekt wpisuje się również w oraz Strategię Rozwoju Siedlec do roku 2015 cel operacyjny B.8
Rozwój kapitału ludzkiego dla potrzeb nowoczesnej gospodarki w ramach dzialania B.8.3
Dostosowywanie typów szkół, profilów, zawodów i specjalności do prognoz i potrzeb rynku pracy.

Projekt wpisuje się W plany rozwojowe szkół zawodowych.

Projekt jest zgodny z ogólnymi kryteriami horyzontalnymi, ponieważ daje równe szanse nie tylko kobietom i mężczyznom, ale i jednakowy dostęp wszystkich osób do edukacji, informacji i zatrudnienia. Projekt jest zgodny z zasadą zrównoważonego rozwoju.

ll. Grupy docelowe
Razem w szkołach zawodowych dla młodzieży uczy się 2839 uczniów (30% stanowią dziewczęta), w 38 różnych zawodach.

W ramach projektu wsparciem objęci zostaną uczniowie szkół zawodowych dla młodzieży prowadzonych przez Miasto Siedlce. Projektem objętych zostanie 6 zespołów szkół oraz 1placówka kształcenia pral‹tycznego.
W ramach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych objęte zostaną następujące grupy docelowe:
W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 - 72 uczestników
W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 - 448 uczestników
W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5 - 322 uczestników
W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6 - 54 uczestników
Razem: 896 ucz., W tym 268 dziewcząt

Zajęciami dydaktyczno-wyrównawczymi zostaną objęci uczniowie, którzy mają problemy w nauce i osiągają przez to słabsze wyniki.

W ramach zajęć pozalekcyjnych dla uczniów objęte zostaną następujące grupy docelowe:
W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr l- 342 uczestników
W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 - 412 uczestników
W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 - 90 uczestników
W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 - 368 uczestników
W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5 - 570 uczestników
W Zespole Szkół Ponadginmazjalnych Nr 6 - 250 uczestników
Centrum Kształcenia Praktycznego- 600 uczestników
Razem: 2 632 ucz, w tym 790 dziewcząt

Zajęciami pozalekcyjnymi zostaną objęci uczniowie chcący rozwijać swoje umiejętności, zainteresowania i poglębiać swoją wiedzę.

Ill. Działania

  1. ZARZADZANIE PROJEKTEM
    Projekt będzie realizowany przez zespół, kierowany przez Koordynatora.
    W każdej szkole (placówce) w ramach zarządzania projektem na podstawie umów
    cywilnoprawnych będą zatrudnieni asystenci koordynatora.
    Decyzje kluczowe będą podejmowane przez Koordynatora zatrudnionego W UM Siedlce po konsultacji z asystentami koordynatora zatrudnionymi w jednostkach realizujących projekt i kierownikami jednostek.
    Za zarządzanie finansowe odpowiedzialny będzie księgowy w Urzędzie oraz księgowi wjednostkach realizujących projekt zatrudnieni na podstawie umów cywilnoprawnych. Dotyczy to terminowości, przejrzystości finansowania i prawidłowości rozliczeń.
    W jednostkach zatrudnieni zostaną specjaliści ds. rozliczeń i sprawozdawczości.
  2. PROMOCJA PROJEKTU
    Za promocję projektu odpowiedzialny będzie specjalista ds. promocji. W ramach promocji projektu zostaną przygotowane: ogłoszenia i infom1acje na strony internetowe szkół i Urzędu Miasta. Informacje o realizacji projektu oraz uzyskanym dofinansowaniu zostaną podane w lokalnej prasie i telewizji, zostaną wydrukowane plakaty oraz nalepki samoprzylepne wykorzystywane do oznaczania miejsc realizacji projektu oraz zakupionego na potrzeby projektu sprzętu i wyposażenia.
    Dodatkowo specjalista ds. promocji przygotuje a nauczyciele poszczególnych szkół przekażą informację rodzicom i uczniom. W ramach promocji projektu zostaną zakupione długopisy, notatniki i aktówki oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL. Realizacja strategii informacyjno-promocyjnej realizowana będzie również poprzez organizację 2 konferencji: promującej projekt oraz podsumowującej projekt.
  3. REKRUTACJA BENEFICJENTÓW
    Rekrutacji zostanie zorganizowana W każdej szkole (placówce) przy zachowaniu jednolitego schematu. Za rekrutację odpowiedzialni są asystenci koordynatora. Na stronie internetowej szkoły, W gablotach szkolnych oraz na spotkaniach z rodzicami zostanie podana informacja o projekcie. Koordynator projektu w uzgodnieniu z asystentami koordynatora przygotuje formularze rekrutacyjne dla uczniów oraz oświadczenia dla rodziców lub opiekunów prawnych wyrażające zgodę na udział uczniów w projekcie. Koordynator projektu w uzgodnieniu z asystentami projektu przygotuje jednolite, ogólne kryteria naboru uwzględniające w szczególności wyniki w nauce i sytuację materialną ucznia oraz przygotuje regulamin uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych i dydakt.-wyrównawczych, określający m.in. sposób wykluczenia z zajęć, w przypadku nieobecności na zajęciach. Rekrutacja zostanie przeprowadzona w oparciu o wymienione wyżej dokumenty. Proces rekrutacji uwzględnia zasadę równych szans, w tym równość płci. Asystenci koordynatora w porozumieniu z kierownikami jednostek sporządzona listy uczestników i przygotują listy rezerwowe.
  4. PRZYGOTOWANIE I REALIZACJA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZYCH
    Zajęcia realizowane będą przez 4 szkoły ponadgimnazjalne prowadzące kształcenie zawodowe.
    Realizacja zajęć odbywać się będzie W okresie od 01.10.2009r.do 30.06.2010r. oraz od 01.10.2010r. do 30.06.2011r.
    Zajęcia w ramach jednego roku szkolnego realizowane będą przez 28 tygodni.
    Zaplanowane zostały następujące zajęcia:
    W ZSP Nr 3:
    - Matematyka- l8 uczniów W 2 gr. po 2 godz.tyg.
    - Przygotowanie do egzaminu z przedmiotów zawodowych-18 ucz. W 2 gr po 2 godz. tyg.
    W ZSP Nr 4:
    - Ekonomika i zarządzanie finną- 18 ucz.w 2 gr. po l godz. tyg.
    - Technologia gastronomiczna - 15 ucz. W 2 gr. po 2 godz.tyg.
    - Język rosyjski- 54 ucz. W 6 gr. po 2 godz.tyg.
    - Język angielski-l8 ucz. W 2 gr. po 2 godz.tyg.
    - Informatyka- 36 ucz. W 4 gr. po 2 godz. tyg.
    - Matematyka- 36 ucz W 4 gr. po 2 godz. tyg.
    - Biologia- 14 ucz W 2 gr. po 2 godz. tyg.
    W ZSP Nr 5:
    - Przygotowanie do egz. z przedmiotów zawodowych-72 ucz. w 8 gr.po 2 godz.tyg.
    - Język rosyj ski-27 ucz. W 3 gr. po 2 godz.tyg.
    - Język angielski-27 ucz. W 3 gr. po 2 godz.tyg.
    - Język niemiecki-27 ucz. w 3 gr. po 2 godz.tyg.
    - Geografia- 8 ucz. w I gr. 2 godz. tyg.
    W ZSP Nr 6:
    - Matematyka - 27 ucz. w 3 gr. po 1 godz. tyg.
    - Fizyka - 9 ucz. w 1 gr. 1 godz. tyg.
    - Język rosyjski - 9 ucz. w 1 gr. po 2 godz. tyg.


    Zajęcia prowadzone będą przez wykwalifikowaną kadrę, a liczba uczestników w 1 grupie nie powinna przekraczać 9, co jest związane z celowością organizacji zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz prawodawstwem krajowym w tym zakresie.
    .
  5. PRZYGOTOWANIE l REALIZACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH
    Zajęcia realizowane będą przez 6 szkół prowadzących kształcenie zawodowe oraz 1 placówkę kształcenia praktycznego. Realizacja zajęć odbywać się będzie w okresie pracy szkół (01.10.2009r.-30.06.2010r oraz 01.10.2010 do 30.06.2011r.) Zajęcia w ramach jednego roku szkolnego realizowane będą przez 28 tygodni.
    Zaplanowane zostały następujące zajęcia:
    W ZSP Nr 1:
    - Koło elektryczno-elektroniczne-IS ucz. l gr.2 godz.tyg.
    - Koło fotograficzne -l 5 ucz. l gr, 2 godz. tyg.
    - Kurs SEP- Eksploatacja urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu elektrycznym do 1 kV - 81 ucz. w 4 gr.
    - wycieczka zawodoznawcza na Targi Elektro-Expo,do instytutu Elektrotechniki oraz Trakcji Polskiej PKRE w W-wie dla 45 ucz.
    W ZSP Nr 2:
    - Koło ekonomiczne-30 ucz. w 2 gr.po I godz.tyg.
    - Kurs obsługi programu CDN Optima w zakresie gospodarki handlowej i magazynowej- 31 ucz. w 3 gr po 40 godz.
    - Kurs obsługi kasy fiskalnej-30 ucz. w 6 gr. po 8 godz.
    - Wycieczki zawodoznawcze do Małaszewicz dla 35 ucz. kształcących się w zawodzie Technik Logistyk.
    - Wycieczki zawodoznawcze do wielkopowierzchniowego centrum handlowego w Warszawie, dla 35 ucz. kształ. się w zawodzie Technik Handlowiec.
    - Wycieczki zawodoznawcza do instytucji finans. w W-wie połączona z teatrem, dla 45 ucz. kształ. się w zawodzie Technik Ekonomista.
    W ZSP Nr 4:
    - Kwiaciarstwo - 20 ucz.,1 gr po 1 godz. tyg., w ramach zajęć 4 wycieczki zawodoznawcze m.in. do gospodarstwa rolnego oraz ogrodu botanicznego
    - Język angielski - 30 ucz. w 2 gr.po 1 godz.tyg.
    - Język niemiecki - 30 ucz w 2 gr. po 1 godz tyg.
    - Pozyskiwanie środków na rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich - 24 ucz w 4 gr. po 1 godz. co 2 tyg.
    W ZSP Nr 5 :
    - Koło budowlane - 90 ucz. w 6 gr.po 2 godz. tyg.
    - Język angielski- 45 ucz. w 3 gr.po 2 godz. tyg.
    - Język niemiecki- 45 ucz. w 3 gr.po 2 godz. tyg.
    - Przedsiębiorczość- 45 ucz. w 3 gr. po 2 godz. tyg
    - Nauki przyrodnicze- 15 ucz. w 1 gr. 2 godz. tyg.
    W ZSP Nr 6:
    - Matematyka - 15 ucz. 1 gr.  1 godz. tyg.
    - Język rosyjski - 15 ucz. 1 gr. 2 godz. tyg.
    - Koło zawodowe - 15 ucz. 1 gr. 2 godz. tyg.
    - Kurs maszyn robót ziemnych i drogowych - 20 ucz. 40 godz. przez 4 tyg.
    - 3 wycieczki zawodoznawcze dla 90 uczniów,
    - 3 wycieczki przedmiotowe - wyjazdy na pokazy z fizyki do Lublina dla 90 uczniów
    CKP:
    - Informatyka-60 ucz. w 4 gr. po I godz. tyg.
    - Kursy przygotowujące do egzaminu zawodowego- 60 ucz. w 4 gr. po 20 godz.
    - 6 wycieczek zawodoznawczych do zakładów produkcyjnych dla 180 ucz.
  6. WYPOSAŻENIE SZKÓŁ l PLACÓWEK PROWADZĄCYCH KSZTAŁCENIE
    ZAWODOWE W NOWOCZESNE MATERIAŁY DYDAKTYCZNE

    W ramach projektu 6 zespołów szkół oraz CKP zostaną wyposażone w materiały dydaktyczne: podręczniki, ćwiczenia, słowniki, normy, poradniki, programy multimedialne, zestawy dydaktyczne, zestawy doświadczalne, zestawy edukacyjne, plansze dydaktyczne i tematyczne, testy, filmy edukacyjne, modele dydaktyczne, mapy.
    Do celów dydaktycznych szkoły zostaną wyposażone w specjalistyczne oprogramowanie: Pakiet geometrii Cabri ll Plus i Cabri 3 Dv2, Auto Cad, Mega Cad, Adobe Photoshop, Plant Are, Konstruktor, Norma do kosztorysowania, Borland Delphi. Bistyp i Corel X3.
    .
    Działania przyniosą edukacyjną wartość dodaną poprzez przyrost wiedzy i umiejętności uczniów.

IV REZULTATY
Rezultaty twarde:
- 4 704 godziny zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
- 896 uczestników zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
- 4 592 godziny zajęć pozalekcyjnych
- 2 632 uczestników zajęć pozalekcyjnych
- 7 szkół (placówek) prowadzących kształcenie zawodowe wyposażonych w nowoczesne materiały dydaktyczne
- wzrost o 5% liczby absolwentów szkół ponadgimnazjalnych, którzy podjęli kształcenie zawodowe
- wzrost o 5% liczby absolwentów szkół ponadgimnazjalnych, którzy przystąpili i zdali egzamin
Rezultaty twarde mierzone będą za pomocą wskaźników zawartych w dokumentacji własnej projektu, dziennikach zajęć pozalekcyjnych, listach obecności.
Rezultaty miękkie:
- poprawę jakości kształcenia zawodowego w 6 szkołach ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie zawodowe oraz w l placówce kształcenia praktycznego
- wzrost zainteresowania młodzieży kształceniem zawodowym
- zwiększenie motywacji do uzyskiwania lepszych wyników
- wzrost poczucia własnej wartości i samooceny uczniów
- zwiększenie dostępu uczniów do nowoczesnej wiedzy teoretycznej i praktycznej
- wykorzystywanie zakupionych pomocy dydaktycznych do podnoszenia jakości kształcenia w poszczególnych zawodach oraz pracowniach przedmiotowych

Za monitorowanie rezultatów odpowiedzialny będą koordynator projektu i asystenci
koordynatora.

Monitoring rezultatów będzie prowadzony poprzez:

  1. okresowe badanie zgodności realizacji treści zajęć z planami zajęć
  2. okresowe sprawdzanie frekwencji podczas zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
  3. systematyczną, okresową kontrolę dzienników zajęć
  4. badania ankietowe uczestników zajęć dotyczące atrakcyjności zajęć, poziomu zajęć, nabytej wiedzy, oceny uzyskanych korzyści
  5. okresowe badania postępów ucznia poprzez testy na początek i koniec cyklu zajęć
  6. okresowe sprawozdania z realizacji działań projektu

Ryzyko projektu:
- niski poziom uświadomienia beneficjentów z potencjalnych korzyści płynących z uczestnictwa w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych
- niewystarczająca liczba uczestników z powodu braku zainteresowania ofertą zajęć i rezygnacja uczestników z powodu niespełnienia ich oczekiwań

Sposoby minimalizacji ryzyka:
- upowszechnianie informacji o korzyściach płynących z uczestnictwa w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych
- uatrakcyjnienie zajęć poprzez wycieczki, dostęp do Internetu w godzinach zajęć, korzystanie z nowoczesnych materiałów dydaktycznych i oprogramowania

Rezultaty będą miały charakter trwały i przyczynią się do realizacji celów projektu, ponieważ nastąpi poprawa jakości i efektywności kształcenia szkół prowadzących kształcenie zawodowe oraz zwiększą się szanse uczniów do przyszłego zatrudnienia.

 

 

 

....

"LEPSZY W ZAWODZIE"


Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

realizowanego przez Miasto Siedlce w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,
Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

§ 1

Definicje

  1. Projekt – projekt „LEPSZY W ZAWODZIE”, który jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
  2. Beneficjent – Miasto Siedlce, Skwer Niepodległości 2
  3. Podmioty realizujące projekt wraz z beneficjentem:
    • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. Stanisława Staszica
      ul. Konarskiego 11, 08-110 Siedlce
    • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. Mikołaja Kopernika
      ul. O. Lange 8, 08-110 Siedlce
    • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 im. Stanisława Staszica
      ul. ks. Jerzego Popiełuszki 8, 08-110 Siedlce
    • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 im. Kazimierza Wielkiego
      ul. Bema 4, 08-110 Siedlce
    • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5 im. gen. Wł. Sikorskiego
      ul. Brzeska 95, 08-110 Siedlce
    • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6 im. gen Józefa Bema
      ul. Szopena 10, 08-110 Siedlce
    • Centrum Kształcenia Praktycznego
      ul. Konarskiego 9, 08-110 Siedlce
  4. Instytucja Wdrażająca (Instytucja Pośrednicząca II stopnia) – Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych ul. Jagiellońska 74, 03-301 Warszawa.
  5. Beneficjenci Ostateczni – uczniowie szkół zawodowych dla młodzieży oraz placówki kształcenia praktycznego prowadzonych przez Miasto Siedlce, którzy spełniają kryteria określone w § 3 niniejszego regulaminu i w wyniku przeprowadzonej rekrutacji zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie.
  6. Komisja Rekrutacyjna – komisja powołana przez Koordynatora Projektu w celu przeprowadzenia rekrutacji Beneficjentów Ostatecznych. W skład Komisji wchodzą: asystenci koordynatora oraz dwóch nauczycieli prowadzących zajęcia dodatkowe w danej szkole uczestniczącej w Projekcie.

§ 2

Informacje ogólne

  1. Regulamin określa proces rekrutacji uczestników do projektu „LEPSZY W ZAWODZIE”, realizowanego przez Miasto Siedlce w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
  2. Projekt skierowany jest do uczniów 6 szkół zawodowych w Zespołach Szkół Ponadgimnazjalnych oraz 1 placówki kształcenia praktycznego prowadzonych przez Miasto Siedlce, a okres jego realizacji trwa od 01.09.2009 r. do 31.08.2011 r.
  3. Zajęcia realizowane będą przez szkoły biorące udział w projekcie.
  4. Celem ogólnym projektu jest poprawa jakości i efektywności kształcenia szkół prowadzących kształcenie zawodowe służące zwiększeniu szans uczniów do przyszłego zatrudnienia.

§ 3

  1. Uczestnikiem projektu może być uczeń szkoły zawodowej w zespole szkół i centrum kształcenia praktycznego biorącego udział w projekcie, który złoży deklarację uczestnictwa wraz z wymaganymi załącznikami i zostanie zakwalifikowany do udziału w projekcie przez Komisję Rekrutacyjną.
  2. Beneficjenci Ostateczni projektu zostaną wybrani spośród uczniów szkół zawodowych i placówki kształcenia praktycznego uczestniczących w projekcie, na podstawie złożonych deklaracji.
  3. Przy wyborze uczestników programu Komisja rekrutacyjna kierować się będzie następującymi preferencjami:
    .
    a) do uczestnictwa w zajęciach wyrównawczych pierwszeństwo mają uczniowie posiadający opinię lub orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej, mający słabe wyniki w nauce, a następnym kryterium jest poziom dochodów na jednego członka rodziny. Przy tworzeniu listy rankingowej w pierwszej kolejności uwzględnia się uczniów z orzeczeniami i opiniami, a następnie, po wyczerpaniu wszystkich uczniów posiadających orzeczenie lub opinię z PPP wpisani są uczniowie według słabych wyników w nauce, następnie według dochodu na jednego członka rodziny, przy czym rozpoczyna się od ucznia z najniższym dochodem, a następnie wpisani są w kolejności według rosnących dochodów, aż do zapełnienia listy rankingowej w liczbie przewidzianej dla danej szkoły. Uczniowie, którzy nie zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie z powodu braku miejsc, zostają umieszczeni na liście rezerwowej. W razie skreślenia uczestnika z listy, na jego miejsce zostaje zakwalifikowany kolejny uczeń z listy rezerwowej. Poziom dochodów określany jest na podstawie oświadczenia rodziców wnioskodawcy.
    .
    b) do uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych pierwszeństwo mają uczniowie posiadający opinię lub orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej, następnie uczniowie, którzy uzyskali na koniec poprzedniego roku szkolnego wysoką średnią ocen, następnym kryterium jest poziom dochodów na jednego członka rodziny. Kolejność na liście rankingowej określa się w pierwszej kolejności uwzględniając uczniów z orzeczeniami i opiniami, a następnie, po wyczerpaniu wszystkich uczniów posiadających orzeczenie lub opinię z PPP na podstawie średnich ocen uzyskanych przez kandydatów, przy czym na pierwszym miejscu na liście zapisuje się ucznia o najwyższej średniej, a następnie w kolejności malejących średnich, następnie według dochodu na jednego członka rodziny, przy czym rozpoczyna się od ucznia z najniższym dochodem, a następnie wpisani są w kolejności według rosnących dochodów, aż do wyczerpania liczby miejsc przewidzianych dla danej szkoły. Uczniowie, którzy nie zostali zakwalifikowani do udziału w Projekcie, z braku miejsc, zostają umieszczeni na liście rezerwowej. Średnią ocen określa uczeń w formie oświadczenia przy składaniu karty zgłoszenia, a weryfikuje wychowawca klasy, potwierdzając to na karcie zgłoszenia swoim podpisem.
    .
    c) w przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej uczniów takich samych wskaźników kryterium dochodowego lub wyników w nauce, o kolejności na liście rozstrzyga kolejność złożenia wniosku.
    .
    d) przy rekrutacji zachowana będzie zasada równych szans kobiet i mężczyzn, gdyż w zajęciach będą mogli uczestniczyć zarówno chłopcy i dziewczyny uczący się w danej szkole biorącej udział w projekcie, przy czym w zajęciach uznawanych jako typowo chłopięce w pierwszej kolejności będą przyjmowane dziewczęta i odwrotnie.

§ 4

Proces rekrutacji

  1. Rekrutacja do projektu przeprowadzona będzie do 5 października w roku szkolnym
    2010/2011.
  2. Uczniowe ubiegający się o uczestnictwo w projekcie składają karty zgłoszeniowe
    wraz z wymaganymi załącznikami
    , do asystentów koordynatora w danej szkole uczestniczącej w projekcie, w terminie do 5 października 2010 roku.
    Zgłoszenia niekompletne nie są rozpatrywane.
  3. Komisja rekrutacyjna, najpóźniej w terminie do 15 października 2010 roku  podejmuje decyzje o zakwalifikowaniu do projektu uczniów spełniających wymogi formalne, z uwzględnieniem kryteriów preferencyjnych oraz kolejności zgłoszeń.
    Komisja ustala listy zakwalifikowanych do projektu oraz listy osób rezerwowych. Następnie komisja, za pośrednictwem asystentów koordynatora powiadamia uczniów o zakwalifikowaniu do uczestnictwa w projekcie.
  4. Uczeń zakwalifikowany do udziału w projekcie, najpóźniej w dniu rozpoczęcia pierwszych zajęć wypełnia Deklarację uczestnictwa w projekcie.
  5. Uczeń zakwalifikowany do uczestnictwa w projekcie może zostać skreślony z listy uczestników w przypadku:
    .
    a) samodzielnej rezygnacji uczestnika, która jest możliwa tylko w uzasadnionych i wynikających z przyczyn natury zdrowotnej lub działania siły wyższej i nie może być znana przez uczestnika w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie (jest to konieczne poparciem stosownymi dokumentami),
    .
    b) na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia lub wniosek kierownika szkolnego uzasadniony rażącym naruszeniem zasad uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych,
    .
    c) rezygnacji z nauki w szkole biorącej udział w projekcie,
    .
    d) w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia co najmniej 20% zajęć.
    .
  6. Skreślenia z listy uczestników projektu dokonuje koordynator projektu w danej szkole biorącej udział w projekcie, wskazując równocześnie pierwszą w kolejności osobę z listy rezerwowej, zakwalifikowaną do zastąpienia osoby skreślonej z listy.
  7. W razie nie wyrażenia zgody na udział w projekcie osoby wskazanej z listy rezerwowej, proponuje się następną w kolejności, aż do skutku.
  8. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie przed rozpoczęciem zajęć dodatkowych któregoś z zakwalifikowanych Uczestników Projektu na jego miejsce zostanie zaproszona osoba z listy rezerwowej.
  9. Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem w każdej jednostce oświatowej biorącej udział w Projekcie dokumentu pod nazwą Protokół Komisji Rekrutacyjnej.
  10. Informacja o zakwalifikowaniu się kandydatów do udziału w zajęciach dodatkowych w postaci listy osób zakwalifikowanych oraz lista rezerwowa zostaną ogłoszone w jednostkach oświatowych biorących udział w Projekcie. Lista zawierać będzie imię,nazwisko i miejsce zamieszkania.

§ 5

Postanowienia końcowe

  1. Regulamin rekrutacji wchodzi w życie z dniem 17 września 2010 r. i obowiązuje w roku szkolnym 2010/2011.
  2. Wszelkie sprawy związane z interpretacją regulaminu rozstrzygane są przez asystentów koordynata w szkołach biorących udział w projekcie.
  3. Regulamin rekrutacji dostępny jest na stronie www.siedlce.pl; u asystentów koordynatora w szkołach uczestniczących w projekcie oraz na stronach internetowych szkół uczestniczących w projekcie.

....

"LEPSZY W ZAWODZIE"


Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Od dnia 1 czerwca Miasto Siedlce realizuje projekt partnerski
dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Priorytet IX -Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego

,,Rozwój szkolnictwa zawodowego w Siedlcach
w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy”

Wartość projektu- 598 000 zł, kwota dofinansowania – 521 000,00 zł.
Przewidywany okres realizacji 01.06.2009r. do 31.03.2011r.

Partnerzy projektu:
Stowarzyszenie Rozwoju Społeczno-Gospodarczego „Wiedza”
w Warszawie
Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie

Celem ogólnym projektu jest diagnozowanie potrzeb edukacyjnych w obszarze szkolnictwa zawodowego zgodnie z potrzebami lokalnego i regionalnego rynku pracy
i dostarczenie wiedzy instytucjom szkolnictwa zawodowego
oraz młodzieży wybierającej zawód na temat bieżącej sytuacji i przewidywanych zmian w zakresie wielkości i struktury miejsc pracy na rynku oraz oczekiwań pracodawców wobec przyszłych pracowników.
Wiedza ta ma służyć przystosowaniu planów rozwojowych szkolnictwa zawodowego do potrzeb pracodawców.


Człowiek – najlepsza inwestycja

„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Siedlcach w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy”
Priorytet IX PO KL
Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego

Celem ogólnym projektu jest diagnozowanie potrzeb edukacyjnych w obszarze szkolnictwa zawodowego zgodnie z potrzebami lokalnego i regionalnego rynku pracy
i dostarczenie wiedzy instytucjom szkolnictwa zawodowego oraz młodzieży wybierającej zawód na temat bieżącej sytuacji i przewidywanych zmian w zakresie wielkości i struktury miejsc pracy na rynku oraz oczekiwań pracodawców wobec przyszłych pracowników. Wiedza ta ma służyć przystosowaniu planów rozwojowych szkolnictwa zawodowego do potrzeb pracodawców.

W ramach projektu uruchomione zostało Obserwatorium, które służy do:

  • monitorowania zmian na siedleckim rynku pracy i rynku kształcenia zawodowego (zawody deficytowe i nadwyżkowe, podaż miejsc pracy, popyt na pracę)
  • w oparciu o zestaw bieżących informacji pozyskiwanych z rynku pracy i rynku kształcenia zawodowego przeprowadzana będzie diagnoza zagadnienia.
  • w ramach obserwatorium rynku pracy uruchomiony został portal internetowy www.spib.pl., który służy do prezentacji wyników prowadzonego monitoringu
    i do kontaktów z młodzieżą oraz pracodawcami.

Projekt zakłada przeprowadzenie badań o charakterze ilościowym i jakościowym

  • Badaniami o charakterze ilościowym objęci zostaną uczniowie dokonujący wyboru ścieżki edukacyjnej (150 uczniów gimnazjum) i uczniowie szkół zawodowych miasta Siedlce (150).
  • Celem badań o charakterze ilościowym będzie poznanie motywacji wyboru kształcenia zawodowego przez gimnazjalistów oraz aspiracji i planów zawodowych uczniów szkół zawodowych.
  • Badaniami o charakterze ilościowym zostaną objęci również pracodawcy. Projekt zakłada objęcie badaniami 150 pracodawców
  • Przeprowadzenie badania o charakterze jakościowym wśród przedstawicieli instytucji związanych ze szkolnictwem zawodowym oraz współpracujących
    ze szkołami.
  • Badanie o charakterze jakościowym w formie „focus group” (2 grupy po 12 osób) ma na celu ocenę mechanizmów tworzenia planów rozwojowych szkół oraz konstruowania oferty edukacyjnej, wychodzącej naprzeciw potrzebom rynku.
  • Badania zakończą raporty.

Realizacja projektu umożliwi:

  • lepsze dostosowanie oferty edukacyjnej i szkoleniowej do potrzeb gospodarki,
  • lepsze planowanie ścieżki edukacyjnej młodzieży,
  • pogłębione rozpoznanie oczekiwań pracodawców,
  • zwiększenie efektywności usług rynku pracy.

Budowanie systemu współpracy pomiędzy wszystkimi podmiotami zaangażowanymi
w procesy edukacyjne i zatrudnienie, a przede wszystkim szkołami, placówkami edukacyjnymi, publicznymi służbami zatrudnienia oraz pracodawcami jest gwarantem powodzenia projektu i realizacji zakładanych celów.

Zapraszamy do współpracy
Miasto Siedlce , Instytut Badań Rynku Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
Stowarzyszenie Rozwoju Społeczno - Gospodarczego „Wiedza”

   
© 2020 Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 im. gen. Józefa Bema w Siedlcach

Logowanie

   

U 50 N 50 S 50