W edycji 2018 stypendystą Marszałka Województwa Mazowieckiego był również Przemysław Barszcz. Tegoroczny absolwent szkoły, skupił się na szansach, a także barierach we wdrażaniu Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Pociągów.  W dniu 20.06.2018 wygłosił swoją prezentację gronu uczniów, a także nauczycieli, prezentując dokonania swojej rocznej pracy nad projektem badawczym. Opiekunem projektu była inż. Urszula Aksiuto


nagk123456.png

www.zawodowemazowsze.pl 

.

Regulamin projektu
„Zwiększenie potencjału szkół zawodowych na Mazowszu"

realizowanego przez Agencję Rozwoju Mazowsza S.A.
w ramach Priorytetu IX, Poddziałania 9.2

w partnerstwie z: Miastem Siedlce

Realizatorzy:

  1. Technikum Nr 1 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. S. Staszica w Siedlcach, 08-110, ul. Konarskiego 11 (Realizator 1)
  2. Technikum nr 2 w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Siedlcach, ul. O. Langego 8, 08-110 (Realizator 2)
  3. Technikum Nr 6 w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych Nr 6 im. gen. Józefa Bema w Siedlcach, 08-110, ul. Chopina 10 (Realizator 3)

Niniejszy Regulamin określa:

  1. Charakterystykę projektu
  2. Kryteria uczestnictwa w projekcie
  3. Procedury rekrutacyjne
  4. Opis form wsparcia
  5. Warunki uczestnictwa i rezygnacji z udziału w projekcie
  6. Inne postanowienia

Ilekroć w poniższym regulaminie będzie mowa o:

  • Projekcie – należy przez to rozumieć projekt pn. "Zwiększenie potencjału szkół zawodowych na Mazowszu",
  • Liderze – należy przez to rozumieć Agencję Rozwoju Mazowsza S.A. (w skrócie ARM S.A.),
  • Biurze Projektu Lidera – należy przez to rozumieć Biuro Projektu "Zwiększenie potencjału szkół zawodowych na Mazowszu" mieszczące się w siedzibie Agencji Rozwoju Mazowsza S.A, ul. Brechta 3, 03-472 Warszawa (zmiana adres biura nastąpi poprzez opublikowanie stosownej informacji na stronie internetowej Lidera www.zawodowemazowsze.pl i nie będzie stanowić zmiany niniejszego Regulaminu).
  • Biurze Projektu Partnera: Urząd Miasta Siedlce, Skwer Niepodległości 2, 08-110 Siedlce
  • Biurze Projektu Realizatora:
    1. Technikum Nr 1 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. S. Staszica w Siedlcach, 08-110, ul. Konarskiego 11 (Realizator 1)
    2. Technikum nr 2 w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Siedlcach, ul. O. Langego 8, 08-110 (Realizator 2)
    3. Technikum Nr 6 w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych Nr 6 im. gen. Józefa Bema w Siedlcach, 08-110, ul. Chopina 10 (Realizator 3)
  • Kandydacie – należy przez to rozumieć osobę ubiegającą się o uczestnictwo w projekcie „Zwiększenie potencjału szkół zawodowych na Mazowszu",
  • Uczestniku projektu – należy przez to rozumieć kandydata, który zakwalifikował się do projektu.
  • Wsparcie – należy przez to rozumieć udział w każdej z proponowanych form (udział w zajęciach z języków obcych, zajęciach ICT, zajęciach z nauk matematyczno-przyrodniczych, zajęciach z przedsiębiorczości, doradztwie zawodowym, doradztwie psychologiczno-pedagogicznym, stażu zawodowym).

I    CHARAKTERYSTYKA PROJEKTU

  1. Projekt „Zwiększenie potencjału szkół zawodowych na Mazowszu" realizowany jest przez Agencję Rozwoju Mazowsza S.A. – zwaną Liderem w ramach partnerstwa z Miastem Siedlce – zwanym dalej Partnerem.
  2. Projekt „Zwiększenie potencjału szkół zawodowych na Mazowszu" jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
  3. Okres realizacji projektu: 01.11.2013 r. do 30.09.2015 r.
  4. W ramach projektu zaplanowana jest realizacja następujących form wsparcia:
    1. Zajęcia pozalekcyjne z zakresu:
      1. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1:
        I.1. zajęcia z języka obcego (6 grup po 10 osób po 30 godzin)
        I.2. zajęcia ICT (4 grupy po 10 osób po 30 godzin)
        I.3. zajęcia z przedsiębiorczości (2 grupy po 10 osób po 30 godzin)
        I.4. zajęcia z nauk matematyczno-przyrodniczych (8 grup po 10 osób po 30 godzin)
      2. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2:
        II.1. zajęcia z języka obcego (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
        II.2. zajęcia ICT (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
        II.3 zajęcia z przedsiębiorczości (1 grupa po 10 osób po 30 godzin)
        II.4 zajęcia z nauk matematyczno-przyrodniczych (1 grupa po 10 osób po 30 godzin)
      3. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6:
        III.1. zajęcia z języka obcego (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
        III.2. zajęcia ICT (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
    2. Doradztwo zawodowe
    3. Doradztwo psychologiczno-pedagogiczne
    4. Staże zawodowe

II    KRYTERIA UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

  1. Do projektu może przystąpić osoba spełniająca na dzień rekrutacji następujące kryteria :
    1. osoba, która ukończyła gimnazjum,
    2. osoba posiadająca status ucznia następujących szkół:
      1. Technikum Nr 1 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. S. Staszica w Siedlcach, 08-110, ul. Konarskiego 11,
      2. Technikum nr 2 w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych nr 2 w Siedlcach, ul. O. Langego 8, 08-110,
      3. Technikum Nr 6 w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych Nr 6 im. gen. Józefa Bema w Siedlcach, 08-110, ul. Chopina 10,
    3. samodzielnie, z własnej inicjatywy zainteresowana udziałem w wymienionych formach wsparcia,
    4. nie brała udziału w stażach/praktykach organizowanych w ramach działania 9.2 POKL.
  2. Warunkiem udziału w projekcie jest złożenie podpisanych dokumentów wymienionych poniżej:
    1. formularz zgłoszeniowy;
    2. deklaracji udziału w projekcie wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych
      Powyższe dokumenty muszą zostać podpisane przez uczestnika projektu oraz w przypadku kiedy nie jest to osoba pełnoletnia przez jej prawnego opiekuna.
  3. Warunki szczegółowe udziału w projekcie:
    1. nabór będzie prowadzony przez liderów szkolnych.
    2. wypełniony formularz zgłoszeniowy można składać w szkole, w której uczeń/uczennica realizuje obowiązek szkolny do dnia 4 czerwca 2014 r. do osoby pełniącej funkcję lidera szkolnego.
    3. osoby, które będą zgłaszać się do udziału w projekcie będą kwalifikowane przez Komisję rekrutacyjną
  4. szczegółowe kryteria kwalifikacyjne obejmują:
    1. 5 pkt. (spełnia/niespełna) uczeń/nnica posiada orzeczenie o niepełnosprawności
    2. 4 pkt. (spełnia/niespełna) uczeń/nnica posiada opinię PPP,
    3. średnia z ocen za I półrocze roku szkolnego 2013/2014 (sposób weryfikacji: oświadczenie wychowawcy w formularzu rekrutacyjnym):
      • 4 pkt. – średnia poniżej 3,0
      • 3 pkt. – średnia równa lub powyżej 3,0, ale poniżej 3,5
      • 2 pkt. – średnia równa lub powyżej 3,5, ale poniżej 4
      • 1 pkt. – średnia równa lub powyżej 4, ale poniżej 4,5
      • 0 pkt – średnia równa lub powyżej 4,0
    4. ocena sytuacji materialnej ucznia (sposób weryfikacji: wg skali, zgodnie z oświadczeniem ucznia/rodziców, którzy oceniają swoją sytuację w formularzu rekrutacyjnym)
      • 5 pkt. – sytuacja 1 (dochody netto za rok 2013 nieprzekraczające 500,00 zł na jednego członka rodziny miesięcznie)
      • 4 pkt. – sytuacja 2 (dochody netto za rok 2013 nieprzekraczające 800,00 zł, ale większe bądź równe 500,00 zł na jednego członka rodziny miesięcznie)
      • 3 pkt. – sytuacja 3 (dochody netto za rok 2013 nieprzekraczające 1200,00 zł, ale większe bądź równe 800,00 zł na jednego członka rodziny miesięcznie)
      • 2 pkt. – sytuacja 4 (dochody netto za rok 2013 nieprzekraczające 1600,00 zł, ale większe bądź równe 1200,00 zł na jednego członka rodziny miesięcznie)
      • 1 pkt. – sytuacja 5 (dochody netto za rok 2013 nieprzekraczające 2000,00 zł, ale większe bądź równe 1600,00 zł na jednego członka rodziny miesięcznie)
      • 0 pkt. – sytuacja 6 (dochody netto za rok 2013 większe bądź równe 2000,00 zł na jednego członka rodziny miesięcznie)
    5. Przy rekrutacji zachowana będzie zasada równych szans kobiet i mężczyzn, gdyż w zajęciach będą mogli uczestniczyć zarówno chłopcy i dziewczyny uczący się w danej szkole biorącej udział w projekcie, przy czym w zajęciach uznawanych jako typowo chłopięce w pierwszej kolejności będą przyjmowane dziewczęta i odwrotnie.
    6. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej uczniów takich samych wskaźników, o kolejności na liście rozstrzyga Komisja Rekrutacyjna po przeprowadzeniu rozmów z kandydatami .
  5. Na podstawie przeprowadzonej procedury rekrutacji będą tworzone listy podstawowe, a w przypadku większej liczby chętnych listy rezerwowe.
  6. Osoba z listy rezerwowej może zostać zakwalifikowana na listę podstawową w przypadku skreślenia innego uczestnika z listy,
  7. Rekrutacja będzie trwała od 22 maja 2014 do 4 czerwca 2014 roku.
  8. Dopuszcza się rekrutację uzupełniającą, w przypadku nie zakwalifikowania zaplanowanej liczby uczestników/uczestniczek do udziału w poszczególnych wsparciach.
  9. Każdy uczestnik/uczestniczka może wziąć udział w kilku formach wsparcia.
  10. Udział uczestników w projekcie jest nieodpłatny, koszty jego organizacji pokrywane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
  11. Komisja Rekrutacyjna ogłasza wyniki rekrutacji na tablicy ogłoszeń do dnia 10 czerwca 2014 r.

III.    PROCEDURY REKRUTACYJNE

  1. Kwalifikację kandydatów będzie prowadzić komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora u Realizatorów 1-3.
  2. Przyjęcie zgłoszenia nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem kandydata do udziału w projekcie.
  3. W przypadku większej liczby chętnych osób dla każdej formy wsparcia powstanie dodatkowa lista rezerwowa uczestników. Przy czym wszystkie osoby, które zakwalifikują się do projektu muszą zostać objęte doradztwem zawodowym.
  4. W przypadku rezygnacji lub niedopełnienia wymogów formalnych przez osoby zakwalifikowane na ich miejsce wprowadzone zostaną osoby z listy rezerwowej (dotyczy zmian przed rozpoczęciem wsparcia).
  5. Osoby, które zostaną zakwalifikowane do udziału w projekcie zostaną powiadomione poprzez informację na tablicy ogłoszeń w swojej szkole.
  6. Uczestnik potwierdza, że dane osobowe podane przez niego w formularzu zgłoszeniowym są prawdziwe i zobowiązuje się do bezzwłocznego informowania Partnera o każdej ich zmianie.
  7. Nie złożenie i nie wypełnienie powyższych dokumentów w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z brakiem możliwości udziału we wsparciu oferowanym w ramach projektu.
  8. Komisja Rekrutacyjna dokona ostatecznego zatwierdzenia listy uczestników w oparciu o następujące kryteria:
    1. kompletne i poprawnie wypełnione wszystkie dokumenty rekrutacyjne;
    2. spełnienie warunków formalnych i szczegółowych wymienionych w regulaminie;
    3. limit miejsc na poszczególne wsparcia;
  9. Z przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego sporządzany jest protokół potwierdzający zakwalifikowanie ucznia do projektu.
  10. Informacje zawarte w dokumentach rekrutacyjnych wykorzystywane będą wyłącznie dla celów realizacji projektu pn. „Zwiększenie potencjału szkół zawodowych na Mazowszu" - na potrzeby procesu rekrutacji, monitoringu, sprawozdawczości i ewaluacji oraz na potrzeby ewidencji.
  11. Lider i Partnerzy projektu zapewniają poufność otrzymanych informacji i danych osobowych, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.1997r. (Dz.U. Nr 133, poz. 883 ze zmianami).
  12. Komisja rekrutacyjna, w przypadku zaistnienia wątpliwości prawdziwości podanych danych, może prosić kandydatów o wyjaśnienia i/lub przedstawienie dokumentów potwierdzających stan faktyczny.

IV.    OPIS FORM WSPARCIA

W ramach projektu będzie realizowane wsparcie z zakresu wymienionego w pkt. I.4.:

  1. Zajęcia pozalekcyjne, w których udział musi wziąć min. 80% uczestników projektu:
    1. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1:
      łącznie 200 wsparć dla minimum 120 uczniów/uczennic
      1. zajęcia z języka obcego (6 grup po 10 osób po 30 godzin)
      2. zajęcia ICT (4 grupy po 10 osób po 30 godzin)
      3. zajęcia z przedsiębiorczości (2 grupy po 10 osób po 30 godzin)
      4. zajęcia z nauk matematyczno-przyrodniczych (8 grup po 10 osób po 30 godzin)
    2. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2:
      łącznie 70 wsparć dla minimum 52 uczniów/uczennic
      1. zajęcia z języka obcego (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
      2. zajęcia ICT (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
      3. zajęcia z przedsiębiorczości (1 grupa po 10 osób po 30 godzin)
    3. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6:
      łącznie 60 wsparć dla minimum 24 uczniów/uczennic
      1. zajęcia z języka obcego (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
      2. zajęcia ICT (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
  2. Doradztwo zawodowe dla wszystkich uczestników projektu min. 2 godz. na osobę
    1. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1: dla 150 uczniów/uczennic
    2. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2: dla 65 uczniów/uczennic
    3. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6: dla 30 uczniów/uczennic
  3. Doradztwo psychologiczno-pedagogiczne dla co najmniej 10% uczestników projektu, min. 2 godz. na osobę
    1. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1: dla minimum 15 uczniów/uczennic
    2. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2: dla minimum 10 uczniów/uczennic
    3. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6: dla minimum 5 uczniów/uczennic
  4. Staże w przedsiębiorstwach – min. 150 godzin. Za udział w stażach przysługuje wynagrodzenie stażowe w łącznej wysokości 1600 zł (w tym potrącenia na konieczne składki na ubezpieczenia społeczne pracownika i pracodawcy: emerytalne, rentowe oraz wypadkowe), wypłacane po zakończeniu staży i przedstawieniu odpowiednich dokumentów potwierdzających jego odbycie.
    1. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1: dla 105 uczniów/uczennic
    2. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2: dla 30 uczniów/uczennic
    3. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6: dla 20 uczniów/uczennic

W ramach staży możliwy jest zwrot kosztów podróży, pod warunkiem ich udokumentowania i wcześniejszego zawnioskowania, do wyczerpania limitu określonego na liczbę wszystkich stażystów. Możliwy jest również zakup odzieży roboczej. Wszyscy uczestnicy staży zostaną ubezpieczeni od NNW oraz przeszkoleni w zakresie przestrzegania przepisów BHP w miejscu pracy oraz możliwe będzie wyposażenie 25 stanowisk pracy.

V.    WARUNKI UCZESTNICTWA I REZYGNACJI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE

  1. Uczestnik projektu zobowiązany jest do:
    1. przestrzegania niniejszego Regulaminu,
    2. regularnego, punktualnego i aktywnego uczestnictwa w formach wsparcia w terminach i miejscach wyznaczonych przez realizatora,
    3. każdorazowego potwierdzania swojej obecności na zajęciach poprzez złożenie podpisu na przedkładanej liście,
    4. rzetelnego przygotowania się do zajęć,
    5. wypełniania ankiet związanych z realizacją projektu i monitoringiem jego późniejszych rezultatów w czasie trwania projektu i po jego zakończeniu,
    6. Uczestnik zobowiązany jest do przystępowania do testów sprawdzających wiedzę nabywaną na zajęciach o ile takie będą przedstawiane.
  2. Każdy z uczestników projektu zobowiązany jest do aktywnego uczestnictwa w wybranych przez siebie formach wsparcia. Osoba biorąca udział w zajęciach oraz stażach będzie potwierdzać każdorazowo swoją obecność na liście obecności. Zajęcia odbywać się będą zgodnie z harmonogramem.
  3. Uczestnik zobowiązany jest do min. 80% frekwencji w każdej z form wsparcia. W przypadku przekroczenia 20% nieobecności, organizator projektu zastrzega sobie prawo wykreślenia uczestnika (beneficjenta ostatecznego) z listy uczestników.
  4. Nieobecność uczestnika wymaga pisemnego usprawiedliwienia nieobecności albo w formie zwolnienia lekarskiego albo oświadczenia o zaistnieniu przyczyn losowych uniemożliwiających uczestnictwo w zajęciach.
  5. W przypadku przedstawienia zwolnienia lekarskiego może być to oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem.
  6. W pozostałych przypadkach usprawiedliwienia nieobecności będą rozpatrywane indywidualnie przez Zespół Projektu, w skład którego z ramienia szkoły będzie wchodził lider szkolny oraz dyrektor szkoły. Musi zostać zachowana forma pisemna wniesienia usprawiedliwienia.
  7. Usprawiedliwienie nieobecności, wymienionej w punkcie 4, musi być dostarczona przez uczestnika projektu w terminie 14 dni od daty zaistnienia zdarzenia.
  8. W przypadku usprawiedliwionej nieobecności uczestnik zobowiązuje się do samodzielnego uzupełnienia materiału z opuszczonych zajęć.
  9. Organizator projektu dokonuje wykreślenia z listy uczestników projektu osoby, która złożyła nieodpowiadające prawdzie oświadczenie lub z nieuzasadnionych powodów zrezygnowała z uczestnictwa w projekcie.
  10. W przypadku wykreślenia uczestnika z listy uczestników, nie będzie mu przysługiwało wynagrodzenie stażowe.
  11. W przypadku wykreślenia uczestnika projektu możliwe będzie obciążenie uczestnika projektu kosztami organizacji wsparcia, jeżeli Miasto Siedlce nie osiągnie rezultatów projektu i proporcjonalnie zostanie obniżone dofinansowanie.

VI.    INNE POSTANOWIENIA

  1. Realizator projektu zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie.
  2. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu Realizator powiadomi uczestników poprzez stronę internetową.
  3. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego podpisania.

Załączniki:

  1. Formularz zgłoszeniowy do udziału w projekcie (pdf)
  2. Deklaracja udziału (pdf)
  3. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (pdf)

podpis123456.png

stopk123456.png

Kompletny dokument (pdf) 

logotyp large

 

 

 

W naszej szkole od kilku miesięcy realizowane są projekty edukacyjne w ramach stypendium "Mazowsze - stypendia dla uczniów szkół zawodowych", które w 2016 r otrzymało dwóch uczniów klasy 2cT.

Jacek Kędziora opracował zagadnienie "Wpływ nowoczesnej technologii na pracę dyżurnego ruchu i podniesienie prowadzenia ruchu na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A" badając i analizując wpływ najnowszych technologii informatycznych na bezpieczeństwo i sprawność prowadzenia ruchu kolejowego.

Przemysław Barszcz w swej pracy skupił się natomiast na problemach niskiego udziału transportu intermodalnego w Polsce. Współpracując między innymi z Instytutem Spraw Obywatelskich oraz sprawdzając realizację procesu przewozowego przez PKP Cargo i ułatwienia w dostępie do infrastruktury kolejowej przez PKP Polskie Linie Kolejowe.

                                                                                                                                                                                                             Opiekunem obu projektów był p. Wiesław Milewski

 

W 2017r stypendia te otrzymało 4 uczniów klasy 3d

Karolina Osial opisywała "Wpływ budowy nowego obiektu mostowego w Warszawie na zmianę natężenia ruchu na głównych arteriach miasta"

Daniel Maciołek opracował zagadnienie "Analiza zasadności budowy parkingu "Parkuj i jedź" dla stacji Siedlce"

Mateusz Kopciński skupił się na "Badaniu zasadności budowy bezkolizyjnego przejścia drogowego na przejeździe kolejowym w Siedlcach"

                                                                                                                                                                                                             Opiekunem wszystkich trzech projektów była p. Joanna Rak

Bartosz Okniński w swojej pracy poruszył temat "Wpływ warunków geotechnicznych na wybór technologii fundamentowania"

                                                                                                                                                                                                             Opiekunem projektu była p. Elżbieta Próchenko

W 2018r tylko jeden z uczniów naszej szkoły otrzymał stypendium

Łukasz Wysocki z kl 3a bada"Wpływ trendów społeczeństwa informacyjnego i rozwoju w dziedzinie mediów na rozwój przemysłu poligraficznego

                                                                                                                                                                                                             Opiekunem projektu jest p. Weronika Makowska

 

 

 

logotyp large

 

   
© 2020 Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 im. gen. Józefa Bema w Siedlcach

U 50 N 50 S 50

   

Logowanie