W edycji 2018 stypendystą Marszałka Województwa Mazowieckiego był również Przemysław Barszcz. Tegoroczny absolwent szkoły, skupił się na szansach, a także barierach we wdrażaniu Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Pociągów. W dniu 20.06.2018 wygłosił swoją prezentację gronu uczniów, a także nauczycieli, prezentując dokonania swojej rocznej pracy nad projektem badawczym. Opiekunem projektu była inż. Urszula Aksiuto
.
Regulamin projektu
„Zwiększenie potencjału szkół zawodowych na Mazowszu"
realizowanego przez Agencję Rozwoju Mazowsza S.A.
w ramach Priorytetu IX, Poddziałania 9.2
w partnerstwie z: Miastem Siedlce
Realizatorzy:
- Technikum Nr 1 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. S. Staszica w Siedlcach, 08-110, ul. Konarskiego 11 (Realizator 1)
- Technikum nr 2 w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Siedlcach, ul. O. Langego 8, 08-110 (Realizator 2)
- Technikum Nr 6 w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych Nr 6 im. gen. Józefa Bema w Siedlcach, 08-110, ul. Chopina 10 (Realizator 3)
Niniejszy Regulamin określa:
- Charakterystykę projektu
- Kryteria uczestnictwa w projekcie
- Procedury rekrutacyjne
- Opis form wsparcia
- Warunki uczestnictwa i rezygnacji z udziału w projekcie
- Inne postanowienia
Ilekroć w poniższym regulaminie będzie mowa o:
- Projekcie – należy przez to rozumieć projekt pn. "Zwiększenie potencjału szkół zawodowych na Mazowszu",
- Liderze – należy przez to rozumieć Agencję Rozwoju Mazowsza S.A. (w skrócie ARM S.A.),
- Biurze Projektu Lidera – należy przez to rozumieć Biuro Projektu "Zwiększenie potencjału szkół zawodowych na Mazowszu" mieszczące się w siedzibie Agencji Rozwoju Mazowsza S.A, ul. Brechta 3, 03-472 Warszawa (zmiana adres biura nastąpi poprzez opublikowanie stosownej informacji na stronie internetowej Lidera www.zawodowemazowsze.pl i nie będzie stanowić zmiany niniejszego Regulaminu).
- Biurze Projektu Partnera: Urząd Miasta Siedlce, Skwer Niepodległości 2, 08-110 Siedlce
- Biurze Projektu Realizatora:
- Technikum Nr 1 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. S. Staszica w Siedlcach, 08-110, ul. Konarskiego 11 (Realizator 1)
- Technikum nr 2 w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Siedlcach, ul. O. Langego 8, 08-110 (Realizator 2)
- Technikum Nr 6 w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych Nr 6 im. gen. Józefa Bema w Siedlcach, 08-110, ul. Chopina 10 (Realizator 3)
- Kandydacie – należy przez to rozumieć osobę ubiegającą się o uczestnictwo w projekcie „Zwiększenie potencjału szkół zawodowych na Mazowszu",
- Uczestniku projektu – należy przez to rozumieć kandydata, który zakwalifikował się do projektu.
- Wsparcie – należy przez to rozumieć udział w każdej z proponowanych form (udział w zajęciach z języków obcych, zajęciach ICT, zajęciach z nauk matematyczno-przyrodniczych, zajęciach z przedsiębiorczości, doradztwie zawodowym, doradztwie psychologiczno-pedagogicznym, stażu zawodowym).
I CHARAKTERYSTYKA PROJEKTU
- Projekt „Zwiększenie potencjału szkół zawodowych na Mazowszu" realizowany jest przez Agencję Rozwoju Mazowsza S.A. – zwaną Liderem w ramach partnerstwa z Miastem Siedlce – zwanym dalej Partnerem.
- Projekt „Zwiększenie potencjału szkół zawodowych na Mazowszu" jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
- Okres realizacji projektu: 01.11.2013 r. do 30.09.2015 r.
- W ramach projektu zaplanowana jest realizacja następujących form wsparcia:
- Zajęcia pozalekcyjne z zakresu:
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1:
I.1. zajęcia z języka obcego (6 grup po 10 osób po 30 godzin)
I.2. zajęcia ICT (4 grupy po 10 osób po 30 godzin)
I.3. zajęcia z przedsiębiorczości (2 grupy po 10 osób po 30 godzin)
I.4. zajęcia z nauk matematyczno-przyrodniczych (8 grup po 10 osób po 30 godzin) - w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2:
II.1. zajęcia z języka obcego (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
II.2. zajęcia ICT (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
II.3 zajęcia z przedsiębiorczości (1 grupa po 10 osób po 30 godzin)
II.4 zajęcia z nauk matematyczno-przyrodniczych (1 grupa po 10 osób po 30 godzin) - w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6:
III.1. zajęcia z języka obcego (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
III.2. zajęcia ICT (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1:
- Doradztwo zawodowe
- Doradztwo psychologiczno-pedagogiczne
- Staże zawodowe
- Zajęcia pozalekcyjne z zakresu:
II KRYTERIA UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
- Do projektu może przystąpić osoba spełniająca na dzień rekrutacji następujące kryteria :
- osoba, która ukończyła gimnazjum,
- osoba posiadająca status ucznia następujących szkół:
- Technikum Nr 1 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. S. Staszica w Siedlcach, 08-110, ul. Konarskiego 11,
- Technikum nr 2 w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych nr 2 w Siedlcach, ul. O. Langego 8, 08-110,
- Technikum Nr 6 w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych Nr 6 im. gen. Józefa Bema w Siedlcach, 08-110, ul. Chopina 10,
- samodzielnie, z własnej inicjatywy zainteresowana udziałem w wymienionych formach wsparcia,
- nie brała udziału w stażach/praktykach organizowanych w ramach działania 9.2 POKL.
- Warunkiem udziału w projekcie jest złożenie podpisanych dokumentów wymienionych poniżej:
- formularz zgłoszeniowy;
- deklaracji udziału w projekcie wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych
Powyższe dokumenty muszą zostać podpisane przez uczestnika projektu oraz w przypadku kiedy nie jest to osoba pełnoletnia przez jej prawnego opiekuna.
- Warunki szczegółowe udziału w projekcie:
- nabór będzie prowadzony przez liderów szkolnych.
- wypełniony formularz zgłoszeniowy można składać w szkole, w której uczeń/uczennica realizuje obowiązek szkolny do dnia 4 czerwca 2014 r. do osoby pełniącej funkcję lidera szkolnego.
- osoby, które będą zgłaszać się do udziału w projekcie będą kwalifikowane przez Komisję rekrutacyjną
- szczegółowe kryteria kwalifikacyjne obejmują:
- 5 pkt. (spełnia/niespełna) uczeń/nnica posiada orzeczenie o niepełnosprawności
- 4 pkt. (spełnia/niespełna) uczeń/nnica posiada opinię PPP,
- średnia z ocen za I półrocze roku szkolnego 2013/2014 (sposób weryfikacji: oświadczenie wychowawcy w formularzu rekrutacyjnym):
• 4 pkt. – średnia poniżej 3,0
• 3 pkt. – średnia równa lub powyżej 3,0, ale poniżej 3,5
• 2 pkt. – średnia równa lub powyżej 3,5, ale poniżej 4
• 1 pkt. – średnia równa lub powyżej 4, ale poniżej 4,5
• 0 pkt – średnia równa lub powyżej 4,0 - ocena sytuacji materialnej ucznia (sposób weryfikacji: wg skali, zgodnie z oświadczeniem ucznia/rodziców, którzy oceniają swoją sytuację w formularzu rekrutacyjnym)
• 5 pkt. – sytuacja 1 (dochody netto za rok 2013 nieprzekraczające 500,00 zł na jednego członka rodziny miesięcznie)
• 4 pkt. – sytuacja 2 (dochody netto za rok 2013 nieprzekraczające 800,00 zł, ale większe bądź równe 500,00 zł na jednego członka rodziny miesięcznie)
• 3 pkt. – sytuacja 3 (dochody netto za rok 2013 nieprzekraczające 1200,00 zł, ale większe bądź równe 800,00 zł na jednego członka rodziny miesięcznie)
• 2 pkt. – sytuacja 4 (dochody netto za rok 2013 nieprzekraczające 1600,00 zł, ale większe bądź równe 1200,00 zł na jednego członka rodziny miesięcznie)
• 1 pkt. – sytuacja 5 (dochody netto za rok 2013 nieprzekraczające 2000,00 zł, ale większe bądź równe 1600,00 zł na jednego członka rodziny miesięcznie)
• 0 pkt. – sytuacja 6 (dochody netto za rok 2013 większe bądź równe 2000,00 zł na jednego członka rodziny miesięcznie) - Przy rekrutacji zachowana będzie zasada równych szans kobiet i mężczyzn, gdyż w zajęciach będą mogli uczestniczyć zarówno chłopcy i dziewczyny uczący się w danej szkole biorącej udział w projekcie, przy czym w zajęciach uznawanych jako typowo chłopięce w pierwszej kolejności będą przyjmowane dziewczęta i odwrotnie.
- W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej uczniów takich samych wskaźników, o kolejności na liście rozstrzyga Komisja Rekrutacyjna po przeprowadzeniu rozmów z kandydatami .
- Na podstawie przeprowadzonej procedury rekrutacji będą tworzone listy podstawowe, a w przypadku większej liczby chętnych listy rezerwowe.
- Osoba z listy rezerwowej może zostać zakwalifikowana na listę podstawową w przypadku skreślenia innego uczestnika z listy,
- Rekrutacja będzie trwała od 22 maja 2014 do 4 czerwca 2014 roku.
- Dopuszcza się rekrutację uzupełniającą, w przypadku nie zakwalifikowania zaplanowanej liczby uczestników/uczestniczek do udziału w poszczególnych wsparciach.
- Każdy uczestnik/uczestniczka może wziąć udział w kilku formach wsparcia.
- Udział uczestników w projekcie jest nieodpłatny, koszty jego organizacji pokrywane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
- Komisja Rekrutacyjna ogłasza wyniki rekrutacji na tablicy ogłoszeń do dnia 10 czerwca 2014 r.
III. PROCEDURY REKRUTACYJNE
- Kwalifikację kandydatów będzie prowadzić komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora u Realizatorów 1-3.
- Przyjęcie zgłoszenia nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem kandydata do udziału w projekcie.
- W przypadku większej liczby chętnych osób dla każdej formy wsparcia powstanie dodatkowa lista rezerwowa uczestników. Przy czym wszystkie osoby, które zakwalifikują się do projektu muszą zostać objęte doradztwem zawodowym.
- W przypadku rezygnacji lub niedopełnienia wymogów formalnych przez osoby zakwalifikowane na ich miejsce wprowadzone zostaną osoby z listy rezerwowej (dotyczy zmian przed rozpoczęciem wsparcia).
- Osoby, które zostaną zakwalifikowane do udziału w projekcie zostaną powiadomione poprzez informację na tablicy ogłoszeń w swojej szkole.
- Uczestnik potwierdza, że dane osobowe podane przez niego w formularzu zgłoszeniowym są prawdziwe i zobowiązuje się do bezzwłocznego informowania Partnera o każdej ich zmianie.
- Nie złożenie i nie wypełnienie powyższych dokumentów w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z brakiem możliwości udziału we wsparciu oferowanym w ramach projektu.
- Komisja Rekrutacyjna dokona ostatecznego zatwierdzenia listy uczestników w oparciu o następujące kryteria:
- kompletne i poprawnie wypełnione wszystkie dokumenty rekrutacyjne;
- spełnienie warunków formalnych i szczegółowych wymienionych w regulaminie;
- limit miejsc na poszczególne wsparcia;
- Z przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego sporządzany jest protokół potwierdzający zakwalifikowanie ucznia do projektu.
- Informacje zawarte w dokumentach rekrutacyjnych wykorzystywane będą wyłącznie dla celów realizacji projektu pn. „Zwiększenie potencjału szkół zawodowych na Mazowszu" - na potrzeby procesu rekrutacji, monitoringu, sprawozdawczości i ewaluacji oraz na potrzeby ewidencji.
- Lider i Partnerzy projektu zapewniają poufność otrzymanych informacji i danych osobowych, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.1997r. (Dz.U. Nr 133, poz. 883 ze zmianami).
- Komisja rekrutacyjna, w przypadku zaistnienia wątpliwości prawdziwości podanych danych, może prosić kandydatów o wyjaśnienia i/lub przedstawienie dokumentów potwierdzających stan faktyczny.
IV. OPIS FORM WSPARCIA
W ramach projektu będzie realizowane wsparcie z zakresu wymienionego w pkt. I.4.:
- Zajęcia pozalekcyjne, w których udział musi wziąć min. 80% uczestników projektu:
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1:
łącznie 200 wsparć dla minimum 120 uczniów/uczennic- zajęcia z języka obcego (6 grup po 10 osób po 30 godzin)
- zajęcia ICT (4 grupy po 10 osób po 30 godzin)
- zajęcia z przedsiębiorczości (2 grupy po 10 osób po 30 godzin)
- zajęcia z nauk matematyczno-przyrodniczych (8 grup po 10 osób po 30 godzin)
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2:
łącznie 70 wsparć dla minimum 52 uczniów/uczennic- zajęcia z języka obcego (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
- zajęcia ICT (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
- zajęcia z przedsiębiorczości (1 grupa po 10 osób po 30 godzin)
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6:
łącznie 60 wsparć dla minimum 24 uczniów/uczennic- zajęcia z języka obcego (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
- zajęcia ICT (3 grupy po 10 osób po 30 godzin)
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1:
- Doradztwo zawodowe dla wszystkich uczestników projektu min. 2 godz. na osobę
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1: dla 150 uczniów/uczennic
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2: dla 65 uczniów/uczennic
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6: dla 30 uczniów/uczennic
- Doradztwo psychologiczno-pedagogiczne dla co najmniej 10% uczestników projektu, min. 2 godz. na osobę
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1: dla minimum 15 uczniów/uczennic
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2: dla minimum 10 uczniów/uczennic
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6: dla minimum 5 uczniów/uczennic
- Staże w przedsiębiorstwach – min. 150 godzin. Za udział w stażach przysługuje wynagrodzenie stażowe w łącznej wysokości 1600 zł (w tym potrącenia na konieczne składki na ubezpieczenia społeczne pracownika i pracodawcy: emerytalne, rentowe oraz wypadkowe), wypłacane po zakończeniu staży i przedstawieniu odpowiednich dokumentów potwierdzających jego odbycie.
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1: dla 105 uczniów/uczennic
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2: dla 30 uczniów/uczennic
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6: dla 20 uczniów/uczennic
W ramach staży możliwy jest zwrot kosztów podróży, pod warunkiem ich udokumentowania i wcześniejszego zawnioskowania, do wyczerpania limitu określonego na liczbę wszystkich stażystów. Możliwy jest również zakup odzieży roboczej. Wszyscy uczestnicy staży zostaną ubezpieczeni od NNW oraz przeszkoleni w zakresie przestrzegania przepisów BHP w miejscu pracy oraz możliwe będzie wyposażenie 25 stanowisk pracy.
V. WARUNKI UCZESTNICTWA I REZYGNACJI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE
- Uczestnik projektu zobowiązany jest do:
- przestrzegania niniejszego Regulaminu,
- regularnego, punktualnego i aktywnego uczestnictwa w formach wsparcia w terminach i miejscach wyznaczonych przez realizatora,
- każdorazowego potwierdzania swojej obecności na zajęciach poprzez złożenie podpisu na przedkładanej liście,
- rzetelnego przygotowania się do zajęć,
- wypełniania ankiet związanych z realizacją projektu i monitoringiem jego późniejszych rezultatów w czasie trwania projektu i po jego zakończeniu,
- Uczestnik zobowiązany jest do przystępowania do testów sprawdzających wiedzę nabywaną na zajęciach o ile takie będą przedstawiane.
- Każdy z uczestników projektu zobowiązany jest do aktywnego uczestnictwa w wybranych przez siebie formach wsparcia. Osoba biorąca udział w zajęciach oraz stażach będzie potwierdzać każdorazowo swoją obecność na liście obecności. Zajęcia odbywać się będą zgodnie z harmonogramem.
- Uczestnik zobowiązany jest do min. 80% frekwencji w każdej z form wsparcia. W przypadku przekroczenia 20% nieobecności, organizator projektu zastrzega sobie prawo wykreślenia uczestnika (beneficjenta ostatecznego) z listy uczestników.
- Nieobecność uczestnika wymaga pisemnego usprawiedliwienia nieobecności albo w formie zwolnienia lekarskiego albo oświadczenia o zaistnieniu przyczyn losowych uniemożliwiających uczestnictwo w zajęciach.
- W przypadku przedstawienia zwolnienia lekarskiego może być to oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem.
- W pozostałych przypadkach usprawiedliwienia nieobecności będą rozpatrywane indywidualnie przez Zespół Projektu, w skład którego z ramienia szkoły będzie wchodził lider szkolny oraz dyrektor szkoły. Musi zostać zachowana forma pisemna wniesienia usprawiedliwienia.
- Usprawiedliwienie nieobecności, wymienionej w punkcie 4, musi być dostarczona przez uczestnika projektu w terminie 14 dni od daty zaistnienia zdarzenia.
- W przypadku usprawiedliwionej nieobecności uczestnik zobowiązuje się do samodzielnego uzupełnienia materiału z opuszczonych zajęć.
- Organizator projektu dokonuje wykreślenia z listy uczestników projektu osoby, która złożyła nieodpowiadające prawdzie oświadczenie lub z nieuzasadnionych powodów zrezygnowała z uczestnictwa w projekcie.
- W przypadku wykreślenia uczestnika z listy uczestników, nie będzie mu przysługiwało wynagrodzenie stażowe.
- W przypadku wykreślenia uczestnika projektu możliwe będzie obciążenie uczestnika projektu kosztami organizacji wsparcia, jeżeli Miasto Siedlce nie osiągnie rezultatów projektu i proporcjonalnie zostanie obniżone dofinansowanie.
VI. INNE POSTANOWIENIA
- Realizator projektu zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie.
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu Realizator powiadomi uczestników poprzez stronę internetową.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego podpisania.
Załączniki:
- Formularz zgłoszeniowy do udziału w projekcie (pdf)
- Deklaracja udziału (pdf)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (pdf)
Kompletny dokument (pdf)
W naszej szkole od kilku miesięcy realizowane są projekty edukacyjne w ramach stypendium "Mazowsze - stypendia dla uczniów szkół zawodowych", które w 2016 r otrzymało dwóch uczniów klasy 2cT.
Jacek Kędziora opracował zagadnienie "Wpływ nowoczesnej technologii na pracę dyżurnego ruchu i podniesienie prowadzenia ruchu na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A" badając i analizując wpływ najnowszych technologii informatycznych na bezpieczeństwo i sprawność prowadzenia ruchu kolejowego.
Przemysław Barszcz w swej pracy skupił się natomiast na problemach niskiego udziału transportu intermodalnego w Polsce. Współpracując między innymi z Instytutem Spraw Obywatelskich oraz sprawdzając realizację procesu przewozowego przez PKP Cargo i ułatwienia w dostępie do infrastruktury kolejowej przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
Opiekunem obu projektów był p. Wiesław Milewski
W 2017r stypendia te otrzymało 4 uczniów klasy 3d
Karolina Osial opisywała "Wpływ budowy nowego obiektu mostowego w Warszawie na zmianę natężenia ruchu na głównych arteriach miasta"
Daniel Maciołek opracował zagadnienie "Analiza zasadności budowy parkingu "Parkuj i jedź" dla stacji Siedlce"
Mateusz Kopciński skupił się na "Badaniu zasadności budowy bezkolizyjnego przejścia drogowego na przejeździe kolejowym w Siedlcach"
Opiekunem wszystkich trzech projektów była p. Joanna Rak
Bartosz Okniński w swojej pracy poruszył temat "Wpływ warunków geotechnicznych na wybór technologii fundamentowania"
Opiekunem projektu była p. Elżbieta Próchenko
W 2018r tylko jeden z uczniów naszej szkoły otrzymał stypendium
Łukasz Wysocki z kl 3a bada"Wpływ trendów społeczeństwa informacyjnego i rozwoju w dziedzinie mediów na rozwój przemysłu poligraficznego
Opiekunem projektu jest p. Weronika Makowska